خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس :
وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن ضروری است
یزدفردا"گروه معادن: >سنگ آهن - رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس خام فروشی مواد معدنی را نمی پذیرد بنابراین وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن خام ضروری است.
رضا رحمانی  در پاسخ به اینکه نظر شما درباره وضع عوارض ۱۰ درصدی بر صادرات سنگ آهن چیست؟ اظهار کرد: برای کمک به توسعه اقتصاد کشور باید خام فروشی کاهش یافته و واحدهای فرآوری مواد معدنی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه خام فروشی مواد معدنی به معنای هدر دادن ذخایر ملی به نفع کشورهای خارجی است، خاطرنشان کرد: با خام فروشی ارزش افزوده ناشی از فرآوری این مواد از کشور خارج و نصیب تولیدکنندگان خارجی می شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تولیدکنندگان سنگ آهن می توانند با ایجاد واحدهای فرآوری، هم سود بیشتری کسب کرده و هم ارزش افزوده ناشی از فرآوری را در داخل کشور حفظ کنند.

وی در پاسخ به اینکه تولیدکنندگان سنگ آهن اظهار کرده اند که وضع عوارض بر صادرات این محصول باعث کاهش صادرات و تعطیلی برخی معادن می شود، اظهار کرد: ما نیز بر این موضوع حساس هستیم که وضع عوارض باعث افت شدید صادرات این محصول نشود.

رحمانی خاطرنشان کرد: میزان عوارض صادرات در حدی باید باشد که تولیدکنندگان سنگ آهن به ایجاد واحدهای فرآوری ترغیب شوند بنابراین عوارض باید به میزان کم تعیین و به تدریج افزایش یابد.

، پیش از این معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضع عوارض ۱۰ درصدی بر صادرات سنگ آهن از ابتدای سال آینده خبر داده بود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا