سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / امام جمعه طبس با بیان شرایط کنونی جامعه جهانی و خصوصا کشورهای اسلامی و همچنین شرایط خاص کشور و مذاکرات هسته‌ای راهپیمایی روز قدس را نسبت به سال‌های گذشته با اهمیت‌تر دانست و بر حضور گسترده مردم تاکید کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس گفت:حضور گسترده مردم در راهپیمایی فردا روز قدس را دارای اهمیتی بسیار زیاد و فوق العاده دانست.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مباحث در زندگی انسان بحث دشمن شناسی است، وقتی حضرت آدم آفریده شد اولین موضوعی که خداوند به او آموخت دشمن‌شناسی بود که مصداق دشمنی نیز شیطان بود، خداوند فرمود «شیطان دشمن سرسخت شماست».

امام جمعه طبس افزود: در جامعه ما نیز بحث دشمن و دشمن شناسی اهمیت زیای دارد بر همین اساس حضرت امام (ره) جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس نام‌گذاری نمودند تا مسلمان‌ها دشمن اصلی خود را بشناسند تا بر او مقابله نمایند خداوند هم در قرآن فرموده بدترین دشمن شما یهود است.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم گفت: حضور فردا در روز قدس اهمیت بسیار زیادی دارد مخصوصا در شرایطی که امروز آمریکایی‌ها در کشورهای اسلامی در حال جنگ و توطئه و خونریزی هستند و کشتار مسلمان‌ها و اشغال کشورهای اسلامی در دستور کار آن‌ها قرار دارد.

امام جمعه طبس ضمن محکوم نمودن جنایات آل سعود در یمن بیان داشت: آل سعود خود را مسلمان می‌دانند در حالی که از اسلام بویی نبرده‌اند و محصول تفکرات آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

وی ادامه داد: اینان در حال مسلمان‌کشی هستند خصوصا کشورهایی را که بیدار شده‌اند و انقلاب نموده‌اند و در مقابل زورگویی ایستاده‌اند را مورد تجاوز و خونریزی قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم به تاثیر بسیار زیاد حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس بر مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره نموده و گفت: چون اکنون در جریان مذاکرات هسته‌ای هستیم و مذاکرات نیز در شرایط مهم و خاص خودش قرار دارد، حضور گسترده مردم پشتیبان بسیار خوبی برای مسئولان مذاکره‎کننده ما خواهد بود زیرا دشمن اکنون در تلاش است تا به وسیله همین مذاکرات بین مسئولین و مردم شکاف ایجاد کند و تفرقه و اختلاف بین مسئولین را تشدید نماید که رهبری بزرگوار و با دانش ما بارها و خصوصا در چند روز گذشته به شدت از تیم مذاکره کننده حمایت کرده‌اند و فرمودند «این‌ها افراد مومن و شجاع و متدین هستند و برای حل امور کشور در تلاشند».

وی ادامه داد: بنابراین حضور مردم تقویتی برای مسئولین مذاکره کننده است و پشتیبان آن‌ها خواهد بود تا در موضع‌گیریشان محکم‌تر باشند و از خطوط قرمز نظام عبور نکنند.

امام جمعه طبس در پایان به مسئولین گوشزد نموده و هشدار داد: مسئولین کشور باید مراقبت کنند تا عده‌ای فردا در راهپیمایی روز قدس شعارهای انحرافی ندهند چه بسا که در گذشته عده‌ای این کار را کرده‌اند که این شعارهای انحرافی در شرایط فعلی به ضرر نظام و انقلاب و مصالح کشور و مذاکرات است.

منبع؛طبس نیوز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا