کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان یزد در روز 21 تیرماه در آیین بزرگ داشت استاد مهدی آذر یزدی از کتاب «آذریزدی شیفته کتاب»، نوشته حسین مسرت با محتوای زندگی کتابی پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران رونمایی می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد،رونمایی از این کتاب تازه منتشر شده در آستانه‌ی ششمین سالگرد درگذشت پدر قصه‌های خوب روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در حضور اعضا، مربیان، مسوولان کانون، استان و جمعی از فرهیختگان و آذرشناسان یزدی صورت می‌گیرد.
حسین مسرت، نویسنده‌ی "آذر یزدی شیفته‌ی کتاب" در این خصوص اظهار داشت: این کتاب صرفا در خصوص ارتباط آذر با کتاب است و در آن محتوایی از شخصیت و بخش‌های دیگر زندگی وی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: بخشی از این کتاب به سال ۱۳۱۹ و شروع کار وی در کتاب‌فروشی در یزد و بخشی دیگر نیز به سال ۱۳۲۲ و سفر آذریزدی به تهران و ورود او به عرصه‌ی چاپ و نشر کتاب پرداخته شده است.
مسرت گفت: این کتاب در ۱۲۰ صفحه و در قطع رقعی چاپ شده است و بخش های آن شامل آشنایی با کتاب، کتابشناسی، خدمتگزاران عالم کتاب، آثار، کارنامه و کتابشناسی آذریزدی است.
این نویسنده و محقق یزدی ادامه داد: بخش کارنامه شامل بررسی کلیه کتب نوشته شده توسط استاد آذر شامل ۴۰ کتاب از وی است و بخش کتاب‌شناسی آذریزدی نیز شامل کلیه کتاب‌هایی است که در مورد وی نوشته شده که آمار آ‌ن‌ها به بیش از ۲۰ عنوان می رسد. همچنین بخش نهایی کتاب نیز شامل آثاری است که در مورد آذریزدی نوشته شده است.
گفتنی است، حسین مسرت نویسنده و پژوهش‌گر یزدی تاکنون 20 مقاله و چهار کتاب در مورد آذریزدی به نگارش درآورده است. «ویژه نامه همایش نکوداشت استان مهدی آذریزدی» با همکاری پیام شمس الدینی در سال ۱۳۸۵، «مشاهیر کتاب شناسی ایران؛ مهدی آذریزدی» در سال ۱۳۹۴، «زندگی و خدمات و آثار علمی استاد مهدی آذریزدی در سال ۱۳۸۵» و کتاب اخیرش «آذریزدی؛ شیفته کتاب» که 21 تیرماه در آیین یاد پدر همایش بزرگ داشت استاد مهدی آذر یزدی و به مناسبت روز ملی ادبیات کودک ونوجوان رونمایی خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا