یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه حملات هکرها با استفاده از web cam لپ تاپ روبه افزایش است ، نسبت به سوء استفاده از این ابزار هشدار داد .

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ نیکنام در تشریح این خبر گفت : به هنگام فعالیت در فضای مجازی مراقب باشید که دوربین لب تاپ شما خاموش باشد زیرا این احتمال وجود دارد که به طور هدفمند مورد حمله هکرها قرار گیرید.

 نیکنام افزود :با توجه به اینکه بیشتر کاربران فضای مجازی از سطح آگاهی کمی نسبت به خطرات هک اطلاعات  از سوی افراد شیاد برخوردارند اما باید به این نکته آگاهی داشته باشند که امروزه دنیای اینترنت بستر مناسبی است برای کسانیکه مقاصد سوء و قصد خرابکاری در فضای مجازی را دارند .

وی در ادامه گفت : کاربرانی که در محیط چت روم اقدام به چت با دوستان و افرادی که نمی‌‌ شناسند می‌‌کنند به این موضوع آگاهی ندارند که اطلاعات آنها توسط دیگران به سرقت می رود و بدون اینکه از خطرات این اتاق های روم اطلاع داشته باشند اقدام به ورود به محیط این نرم افزار ها می‌‌کنند ، غافل از آن که با انجام چند کلیک و انجام تنظیماتی ساده در روم  ، وب کم باز شده و تصویر فرد مورد نظر مشاهده می‌‌ شود.

سرهنگ نیکنام در پایان  اظهار داشت : برای جلوگیری از بروز این مشکل یک راه ساده و امکان پذیر ، پوشاندن وب کم با یک تکه کاغذ یا چسب می باشد .

 

غیر فعال کردن وبکم لپ تاپ در ویندوز

یزدفردا:غیرفعال کردن وبکم لپ تاپ و کامپیوتر های بدون کیس ( یا کلا هر وبکم built-in ) در بعضی موارد ضروریه اما ممکنه خیلیا نتونن حدس بزنن که باید از کجا و چه جوری وبکم شون رو غیر فال کنن . من در این پست اول دلایل غیرفعال کردن و روش غیرفعال کردن وبکم لپ تاپ رو خدمت تون توضیح میدم .

 

علت غیر فعال کردن وبکم لپ تاپ

 

غیرفعال کردن وبکم لپ تاپ و کامپیوتر های بدون کیس AIO از دو جهت اهمیت داره که من لازم می دونم تو این پست حتما خدمت تون عرض کنم .

 

■ هکر ها می تونن بدون اجاز شما از وبکم تون استفاده کنن !

 

هر روز چیزای جدیدی درباره جاسوسی نرم افزار های کاربردی به گوش مون میرسه . بعد از گسترش اینترنت و نرم افزار های مبتنی بر اینترنت خیلی از شرکت های نرم افزاری پولی که از فروش اطلاعات مردم به جیب میزنن خیلی بیشتر از پولیه که فروش نرم افراهاشون به دست میارن ! هکر ها می تونن به وبکم گوشی موبایل ، لپ تاپ ، تبلت و اخیرا کامپیوتر های بدون کیس یا AIO دسترسی داشته باشن بدون اینکه شما متوجه بشین ! خیلی بعید می دونم کسی دوس داشته باشه که قایمکی ازش عکس بگیرن .

 

■ فعال سازی وبکم جانبی ( خارج از لپ تاپ )

 

دلیل دوم برای غیر فعال کردن وبکم لپ تاپ اینه که برای اینکه بتونید از یه وبکم جانبی ( خارج از لپ تاپ که با USB وصل میشه ) کار کنید ، باید وبکم داخلی built-in لپ تاپ تون رو غیر فعال کنید . دلیل استفاده از وبکم جانبی اینه که وبکم های built-in لپ تاپ کیفیت خوبی ندارن .

 

آموزش غیر فعال کردن وبکم لپ تاپ و AIO در ویندوز

 

غیر فعال کردن وبکم لپ تاپ تون در محیط ویندوز بسیار ساده ست و در ۲ مرحله انجام میشه :

 

۱- یا روی آیکن Computer راست کلیک کنید و روی گزینه Properties کلیک کنید یا اینکه کلید های ترکیبی Win + Pause Break رو بزنید تا پنجره Properties باز شه . حالا از منیوی سمت چپ روی گزینه Device Manager کلیک کنید . می تونید کلیک های ترکیبی Win + R رو بزنید و در کادر متنی تایپ کنید devmgmt.msc و بعد Enter رو بزنید تا برنامه device manager باز شه . البته از طریق کنترل پنل هم می تونید برنامه device manager رو باز کنید اما روشی که عرض کردم سریع و ساده تره .

 

۲- در پنجره Device Manager روی گزینه Imaging Devices کلیک کنید و بعد روی نام وبکم تون راست کلیک کتید و از منیوی باز شده روی گزینه Disable کلیک کنید .

 

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_99205.jpeg

غیر فعال کردن وبکم لپ تاپ در ویندوز

 

تموم شد ! دیگه وبکم لپ تاپ تون غیر فعال شده و تا زمانی که مجددا از همین روش فعال نشه ، کار نمی کنه . خب دوستان اگه سوالی درباره غیرفعال کردن وبکم لپ تاپ یا AIO تون دارید می تونید در همین صفحه مطرح کنید فقط خواهش می کنم سوال بی ربط نپرسید . اگر علم فردا براتون مفید بوده حتما علم فردا رو به دوستان تون هم معرفی کنید .

دانلود WebcamMax 7.9.0.6 – نرم افزار وبکم مجازی

WebcamMax نرم افزاری برای ساخت یک وبکم مجازی است و به کمک آن میتوانید ویدئو، فیلم، فایل های فلش، صفحه دسکتاپ و عکس های دیجیتالی را به عنوان تصویر وب کم خوب نمایش دهید . علاوه بر آن میتوانید روی تصویر واقعی وبکم خود متن های شناور، فریم، افکت های احساسی و… را اضافه کنید . WebcamMax با تمامی نرم افزارهایی که از وبکم پشتیبانی می کنند سازگار است. مهمترین این نرم افزارها عبارتند از MSN, ICQ, AIM, Skype, Camfrog, Paltalk, Yahoo Messenger و…
بیش از ۱۵۰۰ افکت آنلاین، ضبط ویدئوی وبکم، عکس گرفتن از تصویر وبکم، به اشتراک گذاری وبکم در ۱۶ نرم افزار از دیگر امکانات WebcamMax می باشد. شما می توانید خیلی سریع ، تصویر خود را از روی وبکم واقعی روی وبکم مجازی انتقال دهید. شما با استفاده از WebcamMax می توانید فشن، رمانتیک یا عصبانی شوید و آن احساس را به طرف مقابل خود انتقال دهید. تهیه عکس با بک گراندهای ساختگی از دیگر امکانات نرم افزار می باشد.

امکانات اصلی نرم افزار WebcamMax :
– هزاران افکت فانتزی زیبا برای چت های ویدئویی و ضبط ویدئوها. شما می توانید هزاران افکت را نیز از طریق سایت اصلی نرم افزار دانلود کنید.
– وبکم مجازی برای به اشتراک گذاشتن ویدئو کلیپ ها یا صفحه دستکاپ با دوستان حتی به صورت مستقیم از طریق فیس بوک.
– افزایش قابلیت های وبکم واقعی.
– قابلیت آپلود و به اشتراک گذاری ویدئوها روی یوتیوب.
– اجرای ویدئو یا فیلم روی وبکم.
– نمایش صفحه دسکتاپ روی وبکم.
– نمایش عکس در وبکم.
– نمایش متن های شناور روی وبکم.
– افکت های حرکتی زیبا.
– افکت های احساسی زیبا.
– آپدیت های هفتگی نرم افزار.
– ضبط ویدئو و عکس برداری از وبکم.
– انتقال سریع بین وبکم واقعی و مجازی.
– به اشتراک گذاشتن وبکم در ۱۶ نرم افزار.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا