یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شهروند زاهدانی کرده بود،خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ دوم کارآگاه "سید محمد حسینی پور" با بیان این مطلب گفت: در پی دریافت شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی توسط فرد ناشناسی ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه که خانم دانشجویی بود از برداشت مبلغ 3 میلیون ریال  به صورت خرید اینترنتی از حساب خود شکایت نمود که در بررسی های به عمل آمده از پرینت حساب بانکی شاکی مشخص شد که به دفعات مکرر مبالغی وجه به منظور خرید شارژ برداشت شده است.

این مسئول انتظامی گفت : کارشناسان این پلیس با انجام کارهای نوین اطلاعاتی و پیگیریهای متناوب عامل برداشت های غیر مجاز را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی متهم را دستگیر کردند .

سرهنگ دوم حسینی پور در ادامه بیان نمود: پس از دستگیری متهم مشخص شد که وی یکی از بستگان شاکیه می باشد که یک سال و نیم قبل کارت بانکی او را به همراه رمز عبور آن جهت انجام خرید اینترنتی از وی به امانت گرفته بود. متهم نیز با سوء استفاده از اعتماد شاکی و با استفاده از رمز دوم کارت اعتباری در طول این مدت اقدام به برداشت وجه به صورت غیر قانونی کرده است .

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: از آنجا که احتمال سوء استفاده از اطلاعات حساب بانکی توسط اشخاص حتی نزدیکان نیز متصور است، در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب بانکی خود دقت کرده و از در اختیار گذاشتن رمز کارت های اعتباری به دیگران جدا خودداری کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا