نماینده مردم اردکان در جمع کانون صنفی معلمان و انجمن اسلامی معلمان استان یزد گفت: اگر اعتقاد داریم آموزش و پرورش سنگ بنای رشد و پیشرفت کشور است باید تلاش کنیم دغدغه های دست اندرکاران این نهاد آموزشی و پرورشی را به حداقل برسانیم.

"محمدرضا تابش" با بیان اینکه دولت و مجلس به تقویت اعتبارات آموزش و پرورش اهتمام دارند گفت: شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور و مطالبات بر جای مانده از قبل باعث شده تا این اقدامات اثرگذاری مطلوب را نداشته باشد و موجبات رضایتمندی این قشر شریف فراهم نگردد.

وی تصریح کرد: بخشی از مطالبات فرهنگیان بدلیل کسری 1050 میلیارد تومانی از دولت قبل است و بخشی نیز بدلیل عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده دولت در سال گذشته بود هر چند علیرغم این تنگناها، اعتبار محقق شده آموزش و پروش در سال گذشته 110 درصد و بیشتر از سایر دستگاه های اجرایی بود.

نماینده مردم اردکان همچنین عنوان داشت: بعد از رای اعتماد مجدد مجلس به وزیر آموزش و پرورش، کمیته ای با حضور نایب رییس اول مجلس، وزیر و دوتن از معاونین وی و دو نفر از معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ماموریت دارند تا مسائل و مشکلات فرهنگیان که از طرف نمایندگان مجلس مطرح شده را مورد رسیدگی قرار دهند و راهکارهایی برای رفع آن بیاندیشند.

"محمدرضا تابش" با تاکید بر اینکه فرهنگیان علیرغم مشکلات با نجابت و شرافتی که دارند تاکنون ناملایمات و کاستی ها را تحمل کرده اند تا بهانه به دست بدخواهان نظام ندهند عنوان داشت: همانطور که رئیس جمهور محترم اعتقاد دارند بستر لازم برای طرح مطالبات و خواسته های صنفی فرهنگیان باید فراهم آید  و دستگاههای امنیتی و انتظامی نیز باید به این خط مشی دولت توجه داشته باشند.

نماینده مردم اردکان همچنین عنوان داشت: به عنوان فردی از خانواده فرهنگیان، تمام تلاش خود را برای پیگیری خواست های این قشر شریف از طریق مجلس و دستگاه های اجرایی مربوطه بکار خواهم بست.

در ابتدای این جلسه نیز منتخب فرهنگیان استان ، مطالبات و تنگناهای کاری ، اجتماعی و اعتباری آموزش و پرورش از جمله حفظ شان و منزلت معلمان و فراهم آوردن شرایط مساعد کاری را عنوان داشتند.

همچنین در حاشیه این مراسم، نماینده مردم اردکان از عرفان مزیدی دانش آموز برگزیده رتبه دوم کشور در رشته اذانف با اهدای هدیه ای تقدیر نمود.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا