یزدـ همزمان با ششمین سالگرد درگذشت پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران زمین، کتاب «آذریزدی؛ شیفته کتاب»، نوشته حسین مسرت در یزد رونمایی می‌شود.

حسین مسرت، نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این کتاب روز گذشته از چاپخانه بیرون آمده و کتابی کاملا جدید در مورد مهدی آذریزدی است.

وی با بیان اینکه این کتاب در ۱۲۰ صفحه و در قطع رقعی چاپ شده است، عنوان کرد: قرار است از این کتاب در روز ۲۱ تیرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد در بلوار امیرکبیر، رونمایی شود.

مسرت با اشاره به بخش های مختلف این کتاب بیان کرد: این کتاب بی ارتباط با سرگذشت زندگی آذریزدی است و در واقع در مورد زندگی کتابی این نویسنده نوشته شده و تلاش شده ارتباط آذریزدی با کتاب در آن تشریح شود.

وی ادامه داد: بخشی از این کتاب به سال ۱۳۱۹ و ورود آذریزدی به کتابفروشی در یزد و بخشی نیز به سال ۱۳۲۲ و سفر آذریزدی به تهران و ورود او به عرصه چاپ و نشر کتاب اختصاص داده شده است.

این نویسنده و محقق یزدی، آشنایی با كتاب، كتابشناسی، خدمتگزاران عالم كتاب، آثار، كارنامه و كتابشناسی آذریزدی را از بخش های دیگر این کتاب برشمرد.

وی ادامه داد: بخش كارنامه شامل بررسی کلیه کتب نوشته شده توسط استاد آذر شامل ۴۰ کتاب وی است و بخش کتابشناسی آذریزدی نیز شامل کلیه کتابهایی است که در مورد وی نوشته شده که آمار آنها به بیش از ۲۰ عنوان می رسد.

مسرت، بخش نهایی کتاب را نیز شامل آثار نویسنده در مورد آذریزدی اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲۰ مقاله و چهار کتاب در مورد آذریزدی به نگارش درآورده ام که «ویژه نامه همایش نکوداشت استان مهدی آذریزدی» با همکار پیام شمس الدینی در سال ۱۳۸۵، «مشاهیر کتاب شناسی ایران؛ مهدی آذریزدی» در سال ۱۳۹۴، «زندگی و خدمات و آثار علمی استاد مهدی آذریزدی در سال ۱۳۸۵» و کتاب «آذریزدی؛ شیفته کتاب» نیز به تازگی منتشر شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا