نشست شوراي ترافيك شهرستان تفت به رياست فرماندار و با حضور معاون فرماندار، بخشداران، شهردار تفت و جمعي از مسئولان دستگاههاي شهرستان در محل دفتر فرماندار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در ابتداي اين نشست ضمن ارزوي قبولي طاعات و عبادات همگان در ماه مبارك رمضان، به مسئله فرهنگسازي ترافيك اشاره كرد وگفت: مهم ترين ابزار براي كمك به اصلاح وضعيت ترافيكي رجوع به عرصه هاي فرهنگسازي است و اين فرهنگسازي بايد با هنرمندي خاصي صورت پذيرد تا شاهد تاثيرگذاري مطلوب اين گونه اقدامات فرهنگي باشيم.

فرماندار تفت به حضور جمعيت شناوري بالغ بر 150 هزار نفر در ايام مختلف سال در شهرستان اشاره كرد و گفت: تفت به دليل برخورداري از روستاهاي متعدد ييلاقي و آب و هواي مطبوع، مورد استقبال گسترده هم استاني ها در ايام مختلف سال است و اين مسئله بر اهميت اجراي سريع و دقيق و كارشناسانه طرح هاي ترافيكي در اين شهرستان مي افزايد.

زارع با مروري بر مصوبات نشست قبل شوراي ترافيك شهرستان تفت گفت: لازم است دستگاههاي ذيصلاح نسبت به اجراي مصوبات مرتبط با خود، جديت داشته و در اسرع وقت زمينه تحقق مصوبات شوراي ترافيك را فراهم آورند چرا كه به دليل ارتباط تنگاتنگ موضوع ترافيك با زندگي روزمره مردم، عدم تحقق سريع اين مصوبات، مي تواند تبعات مالي و جاني در پي داشته باشد.

فرماندار تفت با تاكيد بر برخورد قانوني با متخلفين ترافيكي گفت: در عين حال، لازم است در برخورد با مردم رعايت اخلاق و احترام اسلامي صورت گيرد و گاهي برخورد با سعه صدر و مهرباني، خود، بهترين فرهنگ سازي است و جريمه بايد به عنوان آخرين راهكار در برخورد با متخلفين مدنظر قرار گيرد.

دبير شوراي ترافيك شهرستان تفت نيز در اين نشست با قدرداني از توجه ويژه فرماندار تفت به تسهيل امور ترافيكي در شهرستان گفت: خوشبختانه شهرستان تفت در عرصه ترافيكي از مشكلات كمتري نسبت به ساير مناطق برخوردار است.

"محمد منتظر" همكاري همه دستگاههاي مرتبط با موضوع ترافيك شهري را ضامن موفقيت در اصلاح وضعيت ترافيكي برشمرد و گفت: مقوله فرهنگ از مهم ترين مقوله ها در عرصه ترافيك است و سرمايه گذاري در اين عرصه، نتايج بسيار مطلوبي را در اصلاح فرهنگ ترافيك در بر خواهد داشت.

منتظر با دعوت از همه هنرمندان و صاحبنظران و نخبگان عرصه فرهنگ و انديشه براي كمك به كاهش تلفات جاني و مالي حوادث جاده اي گفت: تفت مي تواند به عنوان شهر نمونه ترافيكي در استان مطرح شود و مي توان با همكاري همه فعالان و نخبگان تفت، اين شهر را به عنوان يك نمونه ارزشمند در حوزه ترافيك معرفي كرد.

در ادامه اين نشست به منظور حل برخي از گره ها و مشكلات ترافيكي شهرستان تفت، بحث و تبادل نظر صورت گرفته و تصميمات لازم اتخاذ شد.   










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا