درپی انتخاب مرکزآموزشی و فرهنگی سما واحد یزد بعنوان میزبان هشتمین جشنواره کشوری طرح قدس(قرآن در سما) از سوی سازمان سما ، اولین نشست هم اندیشی این جشنواره در سالن کنفرانس ریاست دانشگاه ازاد اسلامی واحد یزد برگزار گردید.

به گزارش خبر نگار آنا ، محمدرضا رحیمی رئیس مرکزآموزشی وفرهنگی سما واحد یزد دراین نشست ضمن خیرمقدم در سخنرانی خود گفت : بسیار خرسندیم از انتخاب این مرکز بعنوان میزبان هشتمین دوره جشنواره کشوری طرح قدس از سوی سازمان سما ،که انشاا... در شهریورماه سال جاری با حضور برگزیدگان قرآنی مراکز سما سراسر کشورکه قریب به 500 نفر از افرادی که در استان خود جزء نفرات برترقرآنی بوده اند برگزار می شود .

رحیمی ادامه داد : برگزیدگان قرآنی سما کشور در این جشنواره در رشته های قرآنی قرائت به روش ترتیل ، قرائت به روش تحقیق ، تفسیرمفاهیم وپژوهشهای قرآنی به تفکیک در سه سطح دانش آموزان ، دانشجویان وکارکنان سمایی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

محمدرضا اسلامی ریاست واحد یزد نیز در این جلسه ، میزبانی جشنواره قرآنی را سند افتخار دیگری برای مجموعه سما ودانشگاه آزاد اسلامی برشمرد وآن را امری مبارک خواند .

وی افزود : محافل و طرح های قرآنی فرصت ارزشمندی است تا مشتاقان و شیفتگان قرآن ، ضمن خود سازی و بهره گیری از فیض لایتناهی قرآن کریم و آشنایی بیشتر با کرانه های پیدا و ناپیدای معارف آن ، خویشتن را برای حضور سازنده و ارزنده در عرصه ی اجتماعی ، بویژه فعالیت های علمی و پژوهشی آماده و مهیا نمایند .

دکتر اسلامی در پایان خاطر نشان کرد : انشا ا... با حضور و همکاری مجموعه دانشگاه ، سما و آموزش و پرورش جشنواره مذکور بنحو شایسته برگزار و امیدواریم با درک و فهم درست آموزه های قرآنی ، افق آینده زندگی بشر بیش از پیش روشن و نوید بخش حیات طیبه در جامعه جهانی موعود باشد .

در ادامه دکتر پروین غضنفری مدیریت امور فرهنگی سازمان سما انتخاب سما واحدیزدبعنوان میزبان هشتمین جشنواره کشوری طرح قدس را بدلیل فضای معنوی وعبادی این شهر برشمرد وخواستار برگزاری جشنواره ای متمایز از دیگر جشنواره های قرآنی با توجه به پتانسیل های قرآنی موجود در سما ، دانشگاه آزاد اسلامی و شهر یزد شد.

وی در این جلسه به معرفی کارگروه ها ی مختلف جهت تقسیم وظایف درجهت برگزاری با کیفیت تر جشنواره پرداخت .

 اولین نشست هم اندیشی کادر اجرایی جشنواره طرح قدس در جهت هرچه با شکوهتر برگزار شدن آن با حضور دکتر محمد رضا اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد ، رحیمی رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما واحد یزد ، حجه الاسلام مروتی معاون دفتر نهاد رهبری در واحد یزد ، دکتر پروین غضنفری مدیریت امور فرهنگی و تعدادی ازکارشناسان فرهنگی سازمان سما و جمعی ازمدیران  دانشگاه و سما واحد یزد برگزار گردید .

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا