یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتاي استان يزد به شهروندان هشدار داد تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"سرهنگ "حسين رضايي" در اين خصوص گفت: شهروندان بايد هشدارهاي پليس را جدي بگيرند تا مورد سوء استفاده سارقان و کلاهبرداران قرار نگيرند.

سرهنگ رضايي از شهروندان خواست هشدارهاي ذيل را هميشه مدنظر قرار دهند:

- براي پيشگيري از برداشت هاي غير مجاز از حساب هاي بانكي و از طريق اينترنت به هيچ عنوان اطلاعات عابر بانك خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد و تاحد امکان از مراجعه به كافي نت­ها براي رصد كردن حساب هايتان پرهيز كنيد.

- اطلاعات مربوط به حساب بانكي خود را بر روي رايانه ذخيره نكنيد.

- به هيچ وجه رايانه خود را براي تعمير به افراد ناشناس تحويل ندهيد و در هنگام تعمير و نصب هرگونه برنامه توسط مراكز تعمير، در كنار رايانه خود حضور داشته باشيد.

- از اشتراك گذاري فيلم ها و تصاوير خصوصي در فضاي مجازي پرهيز کنيد و به افراد غريبه اي كه در تالارهاي گفتگو و شبكه هاي اجتماعي مجازي آشنا مي شويد اعتماد نكنيد.

- خانواده ها با آموزش به كودكان از فرزندان خود بخواهند در حوزه مجازي به درخواست كاربراني كه نمي­شناسند پاسخ ندهند و به هيچ عنوان اطلاعات شخصي و مالي خود را براي افراد ناشناس ارسال نكنند.

- والدين بر خريد و استفاده از بازي هاي رايانه اي فرزندان خود نظارت كافي داشته باشند.

- از فروشگاه­هاي اينترنتي خريد كنيد كه آنها را مي شناسيد.

- كلاهبرداران فضاي سايبر با شعار كسب درامد اينترنتي براي كاربران اقدام به فريب آنها و سرقت اطلاعات شان مي كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا