یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردي که با سوء استفاده از اعتماد دوستش وبرداشت وجه از حساب بانکي وي ، اقدام به خريد جواهرات کرده بود از سوي ماموران پليس فتا البرز شناسايي و دستگير شد .



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"سرهنگ «يزدان نيکنام» رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان البرز با اعلام اين خبر گفت : در پي مراجعه يکي از شهروندان به پليس فتا و اعلام شكايت مبني بر اينکه مبلغ 10 ميليون ريال از حساب بانکي اش برداشت شده است پيگيري موضوع در دستور كار ماموران اين پليس قرار گرفت.

اين مقام انتظامي در ادامه افزود: با بررسي پرينت حساب شاکي مشخص شد ک مبلغ برداشت شده از حساب شاکي به حساب يک جواهر فروشي منتقل شده است بنابراين بلافاصله صاحب جواهر فروشي به منظور بررسي موضوع به اين پليس احضار شد .

در تحقيقات تکميلي از وي مشخص شد که چندي پيش شخص ناشناسي به مغازه وي مراجعه و پس از خريد چند انگشتر عقيق، مبلغ آن را به صورت اينترنتي پرداخت کرده است .

رئيس پليس فتا البرز ادامه داد : بلافاصله ماموران با بکارگيري شيوه هاي کشف نوين جرم و اقدامات اطلاعاتي متهم را شناسايي و وي را طي يک عمليات غافلگيرانه در منزلش دستگير کردند .

متهم پس از انتقال به پليس فتا در بازجويي هاي ماموران لب به اعتراف گشود و گفت : با توجه به آشنايي قبلي با شاکي ، مدتي پيش وي کارت بانکي مادرش را در اختيارم قرار داد تا رمز دوم عابر بانکش را فعال کنم و بنده نيز پس از فعال کردن رمز دوم با حفظ رمز و شماره کارت شاکي در ذهنم، اقدام به سرقت اينترنتي از حساب شاکي کردم .

سرهنگ نيکنام در پايان خاطر نشان کرد: يكي از عمده جرائمي كه به پليس فتا ارجاع مي شود، برداشت غير مجاز از حساب بانکي مي باشد که در اكثر موارد نيز دليل آن بي احتياطي دارنده حساب و اعتماد بيجا به ديگران است ، لذا به شهروندان توصيه مي شود تا به منظور جلوگيري از هرگونه سوء استفاده و سرقت ، اطلاعات حساب بانكي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا