یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :سرهنگ محمد نژاد رئيس پليس فتا استان مازندران از برداشت غير مجاز فيشينگ درگاه اينترنتي بانکي خبر داد .



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"سرهنگ محمد نژاد رئيس  پليس فتا استان مازندران گفت : در پي شکايت و حضور فردي مبني بر اينکه از حسابش بصورت اينترنتي و غيرمجاز برداشت صورت گرفته است که در اين خصوص تقاضاي رسيدگي  به پرونده را نمود.

 

   وي تصريح کرد :پس از اخذ مرجوعه قضايي بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان اين پليس قرار گرفت و با اقدامات ويژه كارشناسان و تحقيقات از شاکي پرونده سرانجام  مشخص گرديد  شاکي براي خريد شارژ تلفن همراه به سايتي مراجعه نموده است وپس از اينکه بعد از چند بار تکرار براي خريد با عدم موفقيت مواجه شده با بي توجهي به اين موضوع ، بعد از چند روز با بررسي حساب خود متوجه سرقت از حساب خود بصورت اينترنتي شده است.

سرهنگ محمد نژاد اظهار داشت : با توجه به گفته هاي شاکي سايت مورد نظر مورد بررسي قرار گرفت و جعلي بودن درگاه بانک محرز گرديد و با بررسي ساير ابعاد پرونده تعداد دو سايت ديگر نيز شناسايي شده و مشخص گرديد اين سايت نماد اعتماد الکترونيکي را نيز جعل نموده است .

رئيس پليس فتا استان مازندران بيان داشت  : با توجه به اين که يکي از ساده‌ترين روش‌هاي مقابله با فيشينگ دقت به آدرس وب‌سايتها مي باشد ، در بعضي از مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونيکي بانک‌ها، شما را به صفحاتي هدايت مي‌کنند که آدرسي بسيار شبيه آدرس بانک اصلي دارند و در صورت عدم دقت خريدار و ورود اطلاعات کارت بانکي خود شامل شماره کارت، رمز عبور، cvv2 و تاريخ انقضاي کارت، اين اطلاعات را در سيستم خود ثبت کرده و عملا امکان هر گونه اقدامي را با حساب و موجودي قرباني دارند.

سرهنگ محمد نژاد براي جلوگيري از اين گونه سرقت ها اظهار داشت :

-     در هنگام خريد آنلاين و در زماني که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونيکي بانک رهنمون مي‌شويد، دقت کنيد که حتما آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونيکي، متعلق به همان بانکي باشد که آرم و لوگوي آن را در صفحه مشاهده مي‌کنيد.

-      هموطنان بهتر است از سايت‌هاي داراي نماد اعتماد الکترونيک (E-namad) معتبر استفاده کنند، اطلاعات تکميلي مربوط به اين نماد را مي‌توانيد در سايت www.enamad.ir مشاهده کنيد. نماد اعتماد الکترونيک نشانه‌اي است که مرکز توسعه تجارت الکترونيک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت الکترونيک جهت راه اندازي کسب و کارهاي اينترنتي به فروشگاه‌هاي الکترونيکي اعطاء مي‌کند.

-     سيستم پرداخت الکترونيکي همه بانکها از ssl و روشهاي مطمئن رمز نگاري استفاده مي‌کند. دقت کنيد که در نوار آدرس کنار آدرس اينترنتي صفحه پرداخت بانک نماد يک قفل يا عبارت  https:// درج شده باشد، در غير اين صورت قطعا صفحه جعلي است و قصد به سرقت بردن اطلاعات کارت بانکي شما را دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا