یزدفردا- طبس- حقانی/ نشست مشترک مدیرکل راه آهن شرق با اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری طبس برگزار شد.

مدیرکل راه آهن شرق در این دیدار ضمن تقدیر از تعامل سازنده شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس با دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان گفت: بنابر درخواست های شورای اسلامی شهر و نیز پیگیری های مجدانه اداره کل راه آهن شرق سیستم ناوگان حمل و نقل ریلی طبس ارتقاء یافت.

محمد اقبالی افزود: ایجاد بندر خشک و تعمیرگاه لکوموتیو در طبس نیاز به پیگیری های نماینده مردم در مجلس و فرماندار طبس دارد و در حقیقت با توجه به وجود بسترهای مناسب راه آهن شرق نیز از این دو طرح حمایت می کند.

وی از کمک بزرگ اقتصادی به معادن و صنایع شهرستان طبس با ایجاد خطوط ریلی منطقه سخن گفت و تصریح کرد: پس از ایجاد امکان بارگیری زغال سنگ در معادن پروده، اینک تمهیدات لازم برای بارگیری سیمان طبس در دست اقدام است که پیمانکار خط ریلی کارخانه سیمان بزودی شروع بکار خواهد کرد.

اقبالی همچنین در پاسخ به درخواست سرپرست شهرداری طبس برای احداث ایستگاه تخلیه و بارگیری خودرو در راه آهن شرق گفت: در حال حاضر دو شرکت خودروسازی سایپا و لیران خودرو در این زمینه درخواست هایی داشته اند و از طرفی ضمن پیگیری این نیاز برای حمل و نقل خودروهای شخصی مسافران قطار، مجدانه پیگیر خواهم بود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر طبس در این دیدار به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: مبنای کار شورای چهارم شهر طبس نیز بر اساس فرموده مقام عظمای ولایت است و در پرتو آن برای توسعه قطب مذهبی شرق کشور تلاش می کنیم.

علیرضا عبدالرحیمی افزود:  بومی سازی نیروهای اداره کل راه آهن شرق به سمت مطلوبی پیش می رود و امیدواریم در آینده ای نزدیک همه امور فنی این اداره کل توسط فرزندان طبس اجرا شود.

حسین جعفریان مقدم- رسول عراقی و پیام طوسی اعضای شورای اسلامی شهر و نیز تیمور مقدس زاده خسروی- سرپرست شهرداری طبس در این دیدار بر رفع نقطه حادثه خیز تقاطع بلوار راه آهن و جاده کمربندی شهر تاکید کرده و خواهان ارتقاء نوع قطار مسیر تهران- طبس شدند.

تغییر قطار اتوبوسی طبس- مشهد به کوپه ای و نیز احداث ایستگاه بارگیری خودرو، ایجاد بندر خشک، ایجاد کارگاه تعمیرات لکوموتیو و تجدید نظر در قیمت بهای بلیط قطارهای مسافری از دیگر درخواست های اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری طبس بود.

بازدید از کارگاه تعمیرات لکوموتیو و مرکز کنترل خطوط اداره کل راه آهن شرق از دیگر برنامه های این دیدار بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا