به مناسبت هفته هلال احمر، نمایشگاهی از تجهیزات امداد و نجات و خودور نجات در آموزشکده فنی شهید مطهری تفت برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / جلیل کهدویی رئیس جعیت هلال احمر شهرستان تفت گفت : به مناسبت هفته هلال احمر، به همت کانون دانشجویی آموزشکده فنی شهید مطهری تفت نمایشگاهی از تجهیزات امداد و نجات و خودور نجات و شرح کار وسایل این خودرو توسط امدادگران اعضا کانون دانشجویی  در محوطه حیاط این دانشگاه ویژه دانشجویان برپا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت اظهار داشت : در این نمایشگاه انواع تجهیزات امدادی، پزشکی و کوهستان، ست نجات، اره، تشک، کمک‌های اولیه و تجهیزات هیدرولیک برای بازدید عموم دانشجویان به نمایش گذاشته شده است.

وی در ادامه بیان کرد : همچنین چادر ایستگاه سلامت، کنترل فشار خون و قند خون و فراخوان عضویت دانشجویان انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت در حاشیه این نمایشگاه با بیان اینکه از 18 تا 24 اردیبهشت ماه با عنوان هفته هلال احمر است، اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی را برگزار می‌کنیم.

کهدویی با اشاره به برپایی نمایشگاه تجهیزات امداد و نجات در محوطه آموزشکده فنی شهید مطهری، گفت: در این نمایشگاه تمام امکانات و تجهیزات امدادی موجود در پایگاه‌های امداد و نجات شهری، به نمایش گذاشته شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت از فراخوان عضویت در جمعیت هلال احمر شهرستان خبر داد و گفت: دانشجویان ضمن بازدید از این نمایشگاه می‌توانند برای عضویت در این جمعیت فرم پر کنند.

وی با بیان اینکه در کنار این نمایشگاه ایستگاه سلامت را برپا کرده‌ایم، افزود: در این ایستگاه، کنترل فشار خون و قند خون دانشجویان به صورت رایگان انجام می‌شود.





سایت خبری یزد فردا

 

همچنین معاون آموزشکده فنی شهید مطهری، با بیان اینکه فعالیت‌های دانشجویی در عرصه‌های مختلف مفید فایده است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک رکن در امور امدادرسانی است و مشارکت دانشجویان در این برنامه می‌تواند مثمر ثمر باشد.

فلاح  آموزش امداد و نجات هلال احمر را یک اصل مهم دانست و از اختصاص فضایی برای کانون دانشجویی هلال احمر در آموزشکده فنی شهید مطهری خبر داد.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد این فضا مشارکت و همکاری دانشجویان با هلال احمر بیش از پیش باشد.

معاون فرهنگی آموزشکده فنی شهیدمطهری تفت از عضوگیری در کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر 100 نفر از دانشجویان به صورت مستمر با هلال احمر مشارکت دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا