یزدفردا:فرماندار یزد در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر یزد در سال جاري گفت : گسترش شبکه های اجتماعی در بین جوانان باعث شده تا بخش قابل توجهی از اوقات فراغت جامعه را به خود اختصاص دهد که البته حضور در این فضا و خواندن پیام‌های متعدد در این شبکه‌ها، به مطالعه‌ ي هدفمند آن ها لطمه زده است .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر یزد با حضور فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان و سایر اعضاء در محل کتابخانه عمومی فرخی یزد تشکیل شد.

محمود شاکری شمسی در این جلسه با بیان اینکه با ایجاد فضای همدلی و همراهی در استان و به ویژه شهرستان یزد شرایط برای پشبرد اهداف و اقدامات فرهنگی مطلوب است افزود: خوشبختانه استانداری، فرمانداری، شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری ها حامی مباحث فرهنگی بوده و به ویژه در راستای ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام بر می دارند.

فرماندار یزد با تأکید بر مشارکت فعال و جدی خیران در حوزه ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی اظهار داشت: اگر بتوانیم شرایط را برای حضور این افراد تسهیل نماییم قطعاٌ به توفیقات بیشتری در این حوزه دست پیدا خواهیم کرد.

وی افتتاح فاز دوم کتابخانه شهید مطلب شفیعی و برگزاری هفتمين نمايشگاه سراسري كتاب يزد را از مهمترین رویدادهای فرهنگی خوب استان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پرداختن به حوزه‌های فرهنگی به عنوان اصلی‌ترین بخش‌های تأثیرگذار در جامعه موردتوجه قرار گرفته است که این موضوع، رسالت مسئولان فرهنگی کشور را سنگین‌تر می‌کند.

شاکری شمسی با بیان اینکه آشتی دادن مردم به ویژه نسل جوان با کتاب و کتابخوانی باید دغدغه اصلی مسئولان نیز باشد افزود: در سال جاری و به مناسبت هفته کتاب، همایشی برای تکریم کتاب، کتابدار و کتابخوانی برگزار شود تا تلنگری به جامعه برای مطالعه بیشتر زده شود.

رقیه دوست فاطمی‌ها نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کتابخانه‌های عمومی در تعالی فرهنگ جامعه گفت: کتابخانه‌ عمومی به عنوان یک بخش مهم فرهنگی در جامعه مغفول مانده است و باید تلاش کنیم تأثیرگذاری و اهمیت آن را برای مردم و مسئولان تبیین کنیم.

وی تأکید کرد: هدف اصلی مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی در سال جاری، رساندن فضاهای کتابخانه‌ای استان به حداقل استانداردها به لحاظ کیفی، میزان منابع و رشد اعضا است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد ظرفیت استان یزد را برای تبدیل شدن به پایتختی کتاب ایران بسیار بالا دانست و خواستار تلاش همه مسئولان و بخش‌ها برای دستیابی به این مهم شد.

در ابتدای این جلسه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد گزارشی از فعالیت‌های یک ساله اداره متبوع خود ارائه کرد.

رفیعی با اشاره به اهمّ برنامه‌های سال 94 اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد گفت: کمک به ساخت کتابخانه خیّرساز وحدت، راه‌اندازی بخش کودک کتابخانه‌های آذر یزدی، دکتر جوادی و اتابکی گنبد سبز، راه‌اندازی بخش نجوم کتابخانه دکتر جوادی و همچنین بهسازی کتابخانه‌های رئیس فرهمند، قرآن و عترت، حضرت زهرا و فرخی یزدی از اولویت‌های کاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد است.

رفیعی همچنین به برگزاری همایشی برای بزرگداشت روز ملی کتاب و کودک در سال جاری اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌هایی که در سال جاری در کتابخانه آذریزدی و با محوریت آثار این نویسنده بزرگ حوزه ادبیات کودک و نوجوان اجرا خواهد شد، برگزاری همایش "کتاب، کودک و خانواده" در یزد است.

با پیشنهاد اعضای انجمن مقرر شد برنامه‌ریزی برای فراخوان ارائه مقالات و پژوهش‌های علمی در زمینه بررسی علل عدم اقبال مردم به کتابخوانی و همچنین برگزاری جشنواره "ایده‌های برتر کتابخوانی" صورت پذیرد.

سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا