یزدفردا:فرمانده کل سپاه با قدردانی از تلاش فرزندان ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور ظرفیت قدرتمند خود و نظام را برای عزت انقلاب اسلامی و کشور به کار گیرد.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در حاشیه‌ همایش فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به برخی از ابهامات مطرح شده پیرامون بیانیه اخیر هسته‌ای، اظهار کرد: مقاومت ملت ایران در مقابل آمریکا، گزینه‌های نیرومند ایالات متحده برای تحمیل اراده‌ی سیاسی به جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد ساخت.

وی افزود: آمریکا که در پی تغییر رفتار سیاسی ایران بود، خود به تغییر رفتار سیاسی تن داد و بر خلاف مشی گذشته‌ خود، در مقابل مردم ما، مجبور به فراموش کردن همه‌ گزینه‌های روی میز و جایگزین سازی مسیر دیپلماسی برای حل موضوع هسته‌ای شد.

جعفری با اشاره به اینکه شکوه مقاومت مردم نجیب و آزاده‌ی ما، رئیس جمهور آمریکا را به پرده‌برداری از این اعتراف بزرگ تاریخی مجبور ساخت که گزینه‌ نظامی و استمرار تحریم‌ها ایران را قوی‌تر و مصمم‌تر خواهد‌ کرد، تصریح کرد: به فضل الهی فرزندان انقلابی ایران اسلامی در نبرد دیپلماتیک خود تا به امروز توانسته‌اند از حقوق ملت ایران به شایستگی دفاع کنند و ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش‌های صادقانه و مجاهدت‌های سیاسی این عزیزان و ایستادگی روی خطوط قرمز تعیین شده، قدردانی می‌کنند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: هر چند بی صداقتی و عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهدات و عدم اعتماد به آنها، مسیر سختی را برای آینده‌ این جهاد دیپلماتیک ترسیم می‌کند، اما مطمئن هستیم همانگونه که رئیس محترم جمهور و وزیر محترم امور خارجه و اعضای برجسته‌ این تیم به صراحت مطرح کردند خط قرمز ما علاوه بر پذیرفتن حق چرخه‌ غنی سازی هسته‌ای و تحقیق و توسعه در این حوزه «لغو همه‌ تحریم‌های مرتبط» به عنوان نقطه‌ مرکزی مطالبات ملت ایران است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه از دستگاه هوشمند و شجاع دیپلماسی کشور انتظار می‌رود در فرصت تعیین کننده‌ی پیش رو، حداکثر ظرفیت‌های قدرتمند خود و مجموعه نظام را برای عزّت انقلاب اسلامی و کشور و نیز لغو همزمان تحریم‌ها به کار گیرد، گفت: ملت بزرگ ایران بر اساس شعار نورانی «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» در یک صف واحد، پشتیبان جبهه‌ی دیپلماتیک هسته‌ای خود خواهند بود و اجازه نخواهند داد القائات گمراه کننده‌ دشمن به ویژه آمریکا در موضوع مذاکرات اخیر از طریق ترجمه غیر واقعی بیانیه مشترک، اعتماد بین دولت و ملت را خدشه‌دار کند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در
۱۸ بهمن ۱۳۹۳
"سرنوشت کشور را به مذاکرات گره نزنیم"
 
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه نباید اقدامات و فعالیت‌های مختلف داخل کشور را به مذاکرات هسته‌ای گره زد گفت: دشمن به دنبال این موضوع است که ملت ایران با گره زدن فعالیت‌های خود به نتیجه مذاکرات هسته‌ای از تلاش و دستیابی به پیروزی‌های بیشتر دست بردارد.

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای شهرستان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران خداوند متعال نعمت ولایت فقیه را بر ملت ایران ارزانی داشت که باید شکرگزار باشیم.

وی افزود: ملت ایران همواره و در هر شرایطی از ولایت فقیه پشتیبانی کرده و با حضور در صحنه های مختلف تلاش می کنند از این نعمت الهی قدردانی کنند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با تاکید بر اتکا به توانمندی های داخلی کشور اضافه کرد: اگر به توانمندی های داخلی کشور اتکا کنیم تمام امکانات مورد نیاز را می توانیم در کشور تأمین کرده و نیازی به کشورهای دیگر نداشته باشیم.

سردار حاجی زاده ادامه داد: آنچه که در مذاکرات هسته ای مدنظر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) قرار داشت این بود که مذاکرات منافعی برای ما دارد و همراه کردن تمام دنیا با خود یکی از آن منافع به شمار می رود.

وی عنوان کرد: مفهوم مذاکرات هسته ای این نیست که تمام امید خود را به آن ببندیم بلکه باید بر توانمندی های داخلی اتکا کنیم چراکه دشمنان این نظام مقدس به هیچ وجه به ما کمک نمی کنند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تصریح کرد: حجم عملیات جاسوسی که دشمنان این نظام مقدس علیه این نظام و ملت انجام می دهند باید در معرض دید مردم و مسئولان کشور قرار گیرد تا متوجه شوند دشمنی دشمنان این نظام مقدس علیه این نظام و ملت همواره ادامه داشته و هر روز نیز بیشتر می شود.

سردار حاجی زاده ادامه داد: دشمنان این نظام برآمده از خون شهدا غول های پوشالی هستند که اگر ما در برابر آن ها به درستی مقاومت و ایستادگی کنیم قطع یقین کاری از پیش نمی برند و با شکست های سختی روبرو می شوند همچنان که تا به امروز به دلیل ایستادگی ملت رشید ایران در برابر دشمنان همواره پیروزی با ملت ایران بوده است.

وی بیان کرد: تمام دستاوردها و موفقیت هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردیم با مقاومت و پایداری بوده است بنابراین امروز نیز باید به این شیوه ادامه دهیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه افزود: کشور ایران به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در بخش های پیچیده و سخت به موفقیت های بزرگی دست یافته و دستاوردهای عظیمی داشته است به گونه ای که امروز انواع موشک ها و رادارها که از تکنولوژی پیچیده ای برخوردار است، در داخل کشور تولید می شود.

سردار حاجی زاده اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز نه تنها می توانیم با اتکا به توانمندی های کشور نیازهای داخل کشور را تأمین کنیم بلکه در شرایطی قرار داریم که می توانیم خدمات فنی مهندسی که در اختیار داریم به کشورهای دیگر جهان صادر کنیم.

وی با تأکید بر ارتقای وضعیت اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: ارتقای وضعیت اقتصادی کشور و رفع مشکلات پیش روی آن نیازمند از خودگذشتگی از جنس آن چیزی که در دوران دفاع مقدس ملت ایران از خود نشان دادند، است.

سردار حاجی زاده اظهار کرد: در دفاع مقدس بیش از 30 کشور جهان با یکدیگر متحد شدند تا انقلاب اسلامی ایران را نابود کنند؛ اما به فضل الهی ملت ایران به پیروزی دست یافت.

وی عنوان کرد: جنگ اقتصادی امروز سخت تر از جنگ تحمیلی نیست بلکه هزاران بار کوچکتر از آن است بنابراین باید تلاش کنیم با پایداری و از خودگذشتگی در این جنگ نیز به پیروزی دست یابیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه اظهار داشت: دشمن به دو حوزه فرهنگ و اقتصاد ایران حمله کرده است بنابراین باید تلاش کنیم به درستی در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و به سمت تعالی حرکت کنیم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا