یزدفردا"رسانه های روسیه از آتش سوزی یک فروند زیر دریایی اتمی روسیه در کارخانه تعمیر کشتی در شمال غرب این کشور خبر دادند.

 
به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های روسی از جمله خبرگزاری های روسیا سگودنیا و ایتارتاس، زیردریایی اتمی 'اوریول' روز سه شنبه در کارخانه تعمیر کشتی و زیردریایی زویوزدوچکا در بندر سورودوینسک در استان آرخانگلسک روسیه دچار آتش سوزی شد.
 
نیکلای بلینوف سخنگوی کارخانه زویوزدوچکا به روسیا سگودنیا گفت: آتش سوزی در هنگام تعمیر زیردریایی رخ داد و علت وقوع حریق، جوشکاری در زیردریایی بود.
 
به گفته وی، سوخت هسته ای از مدتها پیش از راکتور تخلیه و راکتور هسته ای هم خاموش شده است.
 
سخنگوی کارخانه زویوزدوچکا خاطرنشان کرد: در هنگام وقوع آتش سوزی هیچ نوع سلاحی در زیردریایی اتمی اوریول وجود نداشت زیرا مطابق مقررات کارخانه، قبل از آغاز تعمیرات، تمام سلاح های موجود در زیردریایی ها بیرون آورده می شود.
 
در حال حاضر آتش سوزی در بخش هایی از زیردریایی اتمی مهار شده و از آن دود غلیظ بلند می شود.
 
در هنگام وقوع آتش سوزی شماری از خدمه زیردریایی اوریول در آن قرار داشتند که بموقع از آن خارج شدند و هیچ گزارشی در مورد آسیب دیدن کسی به دست نرسیده است.
 
آخرین مورد آتش سوزی در زیردریایی در روسیه در سال 2005 در سورودوینسک رخ داد که بر اثر آتش سوزی یک فروند زیردریایی 'بی-298' 2 کارگر کشته شدند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا