یزدفردا:هنرمندان ایرانی توانستند با فروش دو میلیون و 300 هزار دلاری آثارشان در حراجی کریستی دبی، در رتبه دوم قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، هجدهمین حراجی هنرهای مدرن و معاصر کریستی دبی، 18 ماه مارس با حضور آثار هنرمندانی از ایرانی، ترکیه و کشورهای عرب برگزار شد. در کل، 158 اثر هنری در این حراجی عرضه شد که خریداران تلفنی بسیاری را به جنب‌وجوش انداخت. این حراجی در نهایت به فروشی 11 میلیون و 397 هزار و 750 دلاری دست پیدا کرد که نسبت به حراجی ماه مارس سال گذشته کریستی، هفت درصد رشد داشت.
 
25 خریدار ثروتمند از 25 کشور جهان در حراجی آنلاین این رویداد با هم به رقابت پرداختند. گران‌قیمت‌ترین اثر فروخته‌شده از طریق اینترنت، اثری از اسماعیل شاموت بود که 161 هزار دلار ارزش داشت.
 
مجموعه‌ای از آثار هنر لبنان که تصور می‌شد حدود 750 هزار تا یک میلیون و 600 هزار دلار به فروش برسد، با دو برابر این قیمت چکش حراج خورد. گران‌قیمت‌ترین اثر این مجموعه، تابلوی نقاشی «بابل» اثر ایمان بعلبکی بود که رکورد جدیدی را با فروش 485 هزار دلاری برای خالقش به ثبت رساند.
 
اثری از تاهیا حلیم، هنرمند مصری، نیز به قیمت 749 هزار دلار به خریداری ناشناس فروخته شد و رکوردی جهانی را برای هنرمندش باقی گذاشت.
 
در این حراجی 38 درصد آثار فروخته‌شده (47 اثر) بالاتر از قیمت پیش‌بینی‌شده به فروش رسیدند و 31 رکورد جدید جهانی برای برخی هنرمندان به ثبت رسید.
 
هنرمندان مصری با فروش کل آثارشان به ارزش دو میلیون و 800 هزار دلار در رتبه اول و هنرمندان ایرانی با فروش کلی دو میلیون و 300 هزار دلار در مقام دوم این حراجی قرار گرفتند. لبنانی‌ها هم با فروش کلی دو میلیون و 200 هزار دلاری کارهای هنری‌شان، رتبه سوم را در میان کشورهای شرکت‌کننده از آن خود کردند.
 
در این دوره از حراجی کریستی،
محمد احصایی (161 هزار دلار)،
سهراب سپهری (161 هزار دلار)،
پرویز تناولی (50 هزار دلار)،
کورش شیشه‌گران (137 هزار دلار)،
حسین زنده‌رودی (با سه اثر در مجموع 139 هزار دلار)،
بهمن محصص (173 هزار دلار)،
مسعود عربشاهی (100 هزار دلار)،
رضا درخشانی (125 هزار دلار)
منوچهر یکتایی (68 هزار و 750 دلار)،
قاسم حاجی‌زاده (50 هزار دلار)،
سونیا بالاسانیان، هنرمند ایرانی - ارمنی (52 هزار و 500 دلار)،
اردشیر محصص (32 هزار و 500 دلار)
و فرهاد مشیری (با سه اثر در مجموع 452 هزار دلار) هنرمندان ایرانی حاضر در هجدهمین حراج کریستی دبی بودند.

40 اثر ایرانی در پانزدهمین حراج کریستی دوبی عرضه می شود

تهران - پانزدهمین دوره حراج کریستی دوبی ویژه آثار مدرن و معاصر ایران، ترکیه و کشور های عربی سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم آبان(٢٩ و ٣٠ اکتبر) در سالن گودفین هتل امارات تاورز برپا می شود.

 
 به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی گالری های تهران، هفتم و هشتم آبان ماه همزمان با برپایی پانزدهمین دوره حراج کریستی، 143 اثر نقاشی، نقاشیخط ، مجسمه وعکس روی میز حراج می رود که 40 اثر از آن مربوط به 36 هنرمند ایرانی است.

در این میان شاخص ترین اثر ایران، مجسمه «پرسپولیس٢» پرویز تناولی است که کارشناسان کریستی 800 تا یک میلیون و ٢٠٠ هزار دلار برای آن قیمت پیشنهاد داده اند.

«پرسپولیس 2» نامی آشنا برای حافظه تجسمی خاورمیانه است، زیرا در سال ٢٠٠٨ میلادی یک اثر از همین مجموعه تناولی با فروش دو میلیون و ٨٠٠ هزار دلاری رکوردی ساخت که تا امروز پابرجاست از این رو امیدواری ها به خلق رکوردی تازه توسط این هنرمند پیشگام کشور بسیار بالا است.

در شب نخست پانزدهمین حراج کریستی که به آثار بالای 50 هزار دلار اختصاص دارد، ٣٠ نقاشی، نقاشیخط و مجسمه ارائه می شود که هشت اثر پنج هنرمند ایرانی شامل پرویز تناولی، سیدمحمد احصایی و فرهاد مشیری(هر یک دو اثر) و رضا درخشانی و وای.زد.کامی هر یک، یک اثر به حراج گذاشته می شود.

علاوه بر «پرسپولیس ٢» از تناولی، مجسمه «شاعر ایستاده» با برآورد ١٢٠ تا ١٨٠ هزار دلار نیز عرضه می شود.

در این شب دو نقاشیخط بدون عنوان احصایی روی میز حراج می رود که اثر عمودی ٣٠٠ تا ٤٠٠ هزار دلار و اثر افقی ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار دلار پیشنهاد شده اند.

از فرهاد مشیری که دوره پیش حایز رکورد یک میلیون دلاری شد نیز دو نقاشی در معرض فروش است؛ اثر «هوم سویت هوم»(home sweet home) وی ٢٥٠ تا ٣٥٠ هزار دلار و اثر «آدم برفی» ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار دلار قیمت گذاری شده اند.

در کنار آثار هنرمندان ایرانی، 21 اثر از هنرمندان ترکیه، مصر، سوریه، لبنان، عراق، عربستان و مراکش هم به حراج گذاشته می شود که دربین آنها چهره های شاخصی نظیر محمود سعید رکورددار مصری و پل گریگوسیان لبنانی حضور پر رنگی دارند.

شب دوم پانزدهمین حراج کریستی با ارائه ١١٣ نقاشی، نقاشیخط، مجسمه و عکس به رقابت هنرمندان صاحب نام و جوانان اختصاص خواهد داشت.

در این شب مجسمه تناولی با برآورد ٢٠ تا ٢٥ هزار دلار نخستین اثری ایرانی ست که برای فروش عرضه می شود در ادامه آثاری زیبا از پروانه اعتمادی، منوچهر یکتایی، دو نقاشی حسین زنده رودی هر دو ٤٠ تا ٦٠ هزار دلار، فرامرز پیلارام، مسعود عربشاهی، فرهاد مشیری ٨٠ تا ١٢٠ هزار دلار و محمود بخشی به فروش گذاشته می شود.

تابلوی نقاشیخط «علی شیرازی»، عکسی نوستالژیک از مجموعه پنجره «عباس کیارستمی»، نقاشی سیاه سفید «افشین پیرهاشمی»، اثری از «آیدین آغداشلو» و مجسمه «هیچ» تناولی از دیگر آثاری است که در کریستی عرضه می شود.

در شب دوم همچنین آثاری از رامین شیردل، شیرازه هوشیاری، فرهاد احرارنیا، اویش خبری زاده، مهدی فرهادیان، بیتا فیاضی، شیرین علی آبادی، دو عکس از شادی قدیریان، بهمن جلالی، سمیرا علیخان زاده، شیرین نشاط، رامین حائری زاده، پوران جین چی، علا ابتکار، نیکی نجومی، حسام رحمانیان و رویا اخوان که از اقصی نقاط دنیا به دوبی رسیده، چکش حراج می خورد.

˝باغ اسرار˝مشیری با 300تا500 هزار دلار قیمت پایه گرانترین اثر در دبی
118 اثر هنری در حراج کریستی دبی چکش می‌خورد ر


118 اثر هنری از 32 هنرمندان شناخته شده ایرانی در کنار آثاری از هنرمندان کشورهای مصر، لبنان، سوریه، ترکیه و مراکش در پانزدهمین حراجی فصلی کریستی دوبی در روزهای 16 و17 ماه آپریل (27و28 فروردین‌ماه) جاری چکش می‌خورد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، در این حراج با عنوان "هنر مدرن و معاصر عرب، ایران و ترکیه"، آثاری از هنرمندان شناخته شده و سرشناس ایرانی همچون؛ پرویز تناولی، فرهاد مشیری، سهراب سپهری، محمد احصایی در کنار آثار هنرمندانی مطرح عرب و ترک همچون؛ شفیق ابود، پل گیراگوسیان، لالا ایسایدی، ندیم کریم، لویی کیالی، فاتح مدرس و سلیبه دوایحی به حراج گذاشته می‌شود.

بنابر این گزارش، گران‌ترین اثر در میان آثاری که در این حراجی چکش می‌خورند با قیمت پایه 300 تا 500 هزار دلار به تابلو نقاشی "باغ اسرار" اثر فرهاد مشیری تعلق دارد. همچنین مجسمه‌ای از پرویز تناولی با عنوان "شاعر و کلید" با قیمت پایه 100 تا 150 هزار دلار یکی دیگر از آثار مهم این حراجی محسوب می‌شود.

از نگاه کارشناسان این حراج، آثار حسین زنده‌رودی، پرویز تناولی و فرهاد مشیری از ایران و آثار شفیق ابود هنرمند لبنانی، پل گیراگوسیان هنرمند مراکشی، آثار منحصربفرد و شاخص این حراج هستند.

به نوشته کریستی‌نیوز، در شب اول این حراجی 28 اثر با قیمت پایه بالای 100هزار دلار، از سهراب سپهری، حسین زنده‌رودی و پرویز تناولی از ایران و شفیق عبود، لویی کیالی، فاتح مدرس، پل گیراگوسیان، عادل السوی، ندیم کرم، لالا ایسایدی و مراد پولات از کشورهای لبنان، سوریه، مصر، مراکش و ترکیه چکش می‌خورند.

دومین شب پانزدهمین حراجی فصلی کریستی دوبی با عنوان "هنر مدرن و معاصر عرب، ایران و ترکیه" هم به فروش آثار 90 هنرمند (که آثار بیشتر از 20 تن از آنها برای نخستین بار در یک حراج بین‌المللی نمایش و فروخته می‌شود) و قیمت پایه همه آنها زیر 100 هزار دلار است، در معرض فروش قرار می‌گیرد.

از نکات قابل توجه دومین شب پانزدهمین حراجی فصلی کریستی دبی عرضه 28 اثر متعلق به 26 هنرمند ایرانی از جمله؛ مسعود عربشاهی، حسین زنده‌رودی، علی شیرازی، رضا مافی، ‌صداقت جباری، ‌نصرالله افجه‌ای، ژازه طباطبایی، پرویز تناولی (2 اثر)، کوروش شیشه‌گران،‌ پویا آریان‌پور، فرزاد کوهان،‌ پوران جین‌چی، امیرعلی قاسمی، شیرین علی‌آبادی، لاله خرمیان، شادی قدیریان، نرگس هاشمی،‌ فرهاد مشیری، ‌بابک کاظمی، عباس کیارستمی، مهدی نبوی، رکنی حائری‌زاده، رامین شیردل و‌ جلال سپهر است، که می‌توان به آن اشاره کرد.

رکوردشکنی کاندینسکی در حراج کریستی

 

یکی از آثار ˝واسیلی کاندینسکی˝، نقاش فقید روس، رکورد جدیدی را به نام خود در حراجی کریستی به ثبت رساند.

به گزارش هنرآنلاین، یکی از تابلوهای نقاشی این هنرمند مدرن روس، به مبلغ 23 میلیون دلار در حراجی کریستی در شهر نیویورک چکش خورد و بدین ترتیب رکورد جدیدی در زمینه فروش آثار هنرمندان این کشور در این موسسه به ثبت رسید.

بنابر این گزارش، این تابلو که توسط بنیاد سوییسی ولکارت خریداری شد، بین 20 تا 30 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده بود.

گفتنی است، در این حراج در حالیکه مجسمه ساخته ‌شده توسط "پابلو پیکاسو" فروخته نشد، تابلویی از "کلود مونه"، نقاش فرانسوی به قیمت 44 میلیون دلار به فروش رفت

انعکاس هنر ایرانی در حراج کریستی

  
چند سالی است که هنرمندان ایرانی جزو هنرمندان ثابت در حراج‌های مشهوری نظیر ˝حراج کریستی˝ شده‌اند و آثار متفاوت خود را در این حراج عرضه می‌کنند.

۱۳۹۱ دوشنبه ۱۶ مرداد ساعت 09:46

به گزارش هنرآنلاین، آمار حراج کریستی در سال 2011 نشان می دهد که آثار هنرمندان ایرانی بعد از دوران جنگ و در دوران معاصر تاریخ هنری کشورمان 735.4 میلیون دلار فروش داشته اند و این رقم نسبت به سال های گذشته با رشد بیست و دو درصد مواجه شده است.

مسئولان حراج کریستی در خبری اعلام کرده اند که آمار فروش هر ساله آثار هنرمندان ایرانی نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته، حتی رقم آثار فروخته شده در سال 2012 نسبت به سال 2011 نیز رشد بیشتری داشته است.

بنا به گزارشی که در خبرگزاری "چلنج فرانس" منتشر شده است: "در سال های اخیر توجه بسیاری از تاجران و سرمایه داران به سمت بورس آثار هنری جذب شده است. در صورتی که در سال های قبل، توجه سرمایه داران و تاجران تنها به خرید و فروش اجناس تجاری معطوف بود."

"فاینشنال تایمز" در مقاله ای همزمان با آغاز حراج کریستی نوشت: مبالغ مالی بسیاری در حراج های هنری جابه جا می شوند که جای تامل و تفکر دارد بخصوص اینکه در این حراج نه تنها کشورهای آسیایی متعددی حضور دارند، بلکه بسیار موفق نیز عمل کرده اند و می توان گفت رقبای خود را در این عرصه کنار زده اند."

رویترز دیگر خبرگزاری انگلیسی زبان نوشت: "زمانی که یک اثر هنری به حراج گذاشته می شود به مبلغ و ارزش واقعی خود نائل می‌شود زیرا قبل از آن تنها افراد متبحر و هنر دوست از قیمت واقعی تابلوی نقاشی مطلع هستند."

سایت حراج کریستی با درج مطلبی با تیتر "تابلوهای بی نظیری مشرق زمین" به هنر مشرق پرداخته و این طور می نویسد: "در میان تابلوهایی که به حراج امسال راه یافته اند، شاهد حضور تابلوهای نقاشی بی نظیری از کشورهای آسیایی مانند ایران و ترکیه هستیم. هنرمندان این تابلوها هنر کشورشان را به خوبی در این آثار به نمایش گذاشته اند و توجه جهان هنر را به خود معطوف کرده اند."

این سایت در رابطه با آثار و نقش و نگارهای اسلامی می نویسد: "آثار اسلامی در کشورهایی چون چین، هند و جنوب شرقی آسیا دیده می شوند. به جرات می توان گفت که بسیاری از آثار هنری کشورهای نامبرده از آثار هنری ایرانی تاثیر گرفته اند."

"فیگارو" دیگر روزنامه فرانسه زبان درباره حضور تابلوهای ایرانی می نویسد: "در سال 2010 میلادی، حضور تابلوهای ایرانی در حراج کریستی پاریس چشمگیر بود، زیرا تاکنون چنین آثاری از کشور ایران برای نمایش و حراج به فرانسه قدم نگذاشته بودند."

مدیر بین المللی گروه هنر شرق شناسی حراج کریستی در مصاحبه ای با سایت "کریستی" گفت:" هنر ایرانی نقاط ناملموس زیادی دارد که در هنر غرب هنوز به آن پرداخته نشده و می توان گفت این موضوع یکی از اصلی ترین دلایلی است که آثار هنرمندان ایرانی را در بین حراج های بین المللی متمایز کرده است. زمانی که آثار ایرانی به حراجی وارد می شوند با استقبال گسترده و بی نظیر مخاطبان خارجی مواجه می شوند."

وی در ادامه گفت: "در آثار تجسمی کشورهای عربی همانند سوریه، لبنان، مصر و دوبی هنر تازه و جدیدی برای ارائه به مخاطبان وجود ندارد. اما از هنر ایرانی می توان سال ها سخن گفت.

ارت نت، دیگر سایت انگلیسی زبان می نویسد :" فروش کوتاه مدت آثار ایرانی در حراج کریستی نشان از علاقه جهانیان به آثار ایرانی است. از نقاشان موفق ایرانی در حراج کریستی می توان به "فرهاد مشیری"، "حسین زنده رودی" و "محمد احصایی" اشاره کرد."

خبرگزاری رویترز نیز می نویسد: "هنرمندان ایرانی به خوبی توانسته اند جایگاه هنری خود را بین هنرمندان جهانی حفظ کنند."

لازم به ذکر است، در حراج امسال، 40 اثر روی میز حراج رفت كه 9 اثر آن به هشت هنرمند ایرانی تعلق داشت. "رضا درخشانی" با فروش تابلویی به قیمت 116 هزار دلار در رتبه هشتم ایستاد. در میان ایرانیان حاضر در این حراج، "فرهاد مشیری" با فروش 98 هزار دلار، "افشین پیرهاشمی" با فروش 86 هزار دلار و "نصرالله افجه ای" با فروش 74 هزار دلار در رده های بعدی قرار دارند.

سال گذشته، یک تابلوی نقاشی از مجموعه‌ی "خاطرات انهدام" اثر "آیدین آغداشلو"، هنرمند ۷۱ ساله‌ی ایرانی، به ارزش ۶۸ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش رسید که باعث مباهات هنر ایرانی است.

تابلویی جعلی در حراج کریستی

 

کارشناسان ˝حراج کریستی˝ بر احتمال جعلی بودن یکی از تابلوهای نقاش فرانسوی ˝ژان اگوست دومینیک انگر˝ که به حراج کریستی امسال راه یافته، اتفاق نظر دارند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسوی " آژانس دو پرس" (Agence de Press) تابلوی زیبا و مشهوری از "ژان اگوست دومینیک انگر" که توسط یک مجموعه دار روسیه ای با قیمت پیشنهادی یک و نیم میلیون پوند به حراج "کریستی" امسال راه یافته بود، احتمالا جعلی است و این تابلو توسط "ژان انگر"، نقاش فرانسوی به تصویر کشیده نشده است.

این تابلو مشهور با قیمت پیشنهادی یک و نیم میلیون پوند وارد حراج شد اما تا قیمت دو و نیم میلیون پوند نیز پیش رفت.

یکی از کارشناسان حاضر در حراج کریستی، در مصاحبه ای با این خبرگزاری فرانسوی زبان گفت: "تابلویی که توسط این مجموعه دار روسیه ای در حراج امسال شرکت داده شده، احتمالا توسط شخص دیگری به تصویر کشیده شده است.

این تابلو نقاشی قدیمی قیمت گزافی دارد زیرا توسط نقاشی گمنام اما متبحر و چیره دست به تصویر کشیده شده است اما نه به قیمتی که برای تابلوهای نقاشی "انگر" پرداخت می شود."

این تابلو اکنون در هیئت داوری و کارشناسان حراج کریستی در حال بررسی است تا جعلی یا عدم جعلی بودن آن مشخص شود. این تابلو نقاشی یکی از برترین کارهای نقاشی "ژان دومینیک انگر" نقاش فرانسوی است.

گفتنی است، ‌خانه حراج کریستی توسط شخصی به نام "جیمز کریستی" در سـال ۱۷۶۶ در لـنـدن و بـا عـنـوان "خـانـه حـراج کـریستی" تاسیس شد. تلاش‌های این شخص خیلی زود به ثمر نشست و نام این خانه حراج به عنوان مـرکـزی مـهـم بـرای مـبـادلات هـنـری بـر سـر زبـان‌هـا افـتـاد.

خانه حراج کریستی بعد از مرگ بنیانگذار آن همچنان به فعالیت خود ادامه داد و از قرن های ۱۹ و ۲۰ میلادی به عنوان بزرگترین محل مبادله آثار هنری شناخته می شود

«پیکاسو» و «ماگریت» در صدر فروش حراج کریستیز

 

روزهای بزرگ» تابلویی از «ماگریت» و «زن نشسته» از «پیکاسو» در حراج «کریستیز لندن» به بالاترین قیمت فروخته شدند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرگزاری انگلیسی؛ در حراج «کریستیز لندن» که «امپرسیونیست-مدرن» نام داشت، نقاشی هایی از  «پابلو پیکاسو»، «اوگوست رنوار»، «رنه ماگریت» و «خوان میرو» به فروش گذاشته شد.

در این میان دو اثر، جزو پرفروش ترین آثار نام گرفتند : «روزهای بزرگ»( Les jours gigantesques) از «ماگریت» که با قیمت پیشنهادی یک و نیم میلیون پوند به روی دیوار رفت و به قیمت هفت میلیون و دویست هزار پوند به فروش رسید. این تابلو در سال ۱۹۲۸ میلادی به تصویر کشیده شده بود. این اثر بعد از نیم قرن برای اولین بار در کریستیز به حراج گذاشته شد.

تابلوهای ماگریت دومین باری است که در حراج کریستیز رکورد می زند. یکی از تابلوهای این نقاش در سال ۲۰۰۲ با عنوان «امپراطوری رنگ ها» به قیمت دوازده میلیون و ششصد و پنجاه هزار دلار به فروش رسیده بود.

اثری از پیکاسو هم با عنوان زن نشسته (Femme asisse) به قیمت ۸,۵۵۴,۲۵۰ پوند به فروش رسید که جدا از اثر رنوار که پیش از آغاز حراج فروخته شد، جزو گران ترین اثر این حراجی نام گرفت.

هشتاد درصد آثار ارائه شده در این حراج به فروش رفت که در مجموع به رقم قابل توجه ۹۲,۵۸۳,۵۵۰ پوند رسید که از این میان پنج اثر به قیمت بیش از پنج میلیون پوند و بیست و هفت اثر با قیمت بیش از یک میلیون پوند به فروش رفتند. 

دو نقاش هم در این حراج به بزرگ ترین رقم فروش آثار خود در یک حراج دست یافتند. نقاشی «طبیعت بی‌جان» (Natura morta) اثر «جیورجیو موراندی» (۱۹۲۰) با قیمت ۱,۳۸۵,۲۵۰ پوند به فروش رفت که برای این نقاش ایتالیایی یک رکورد محسوب می شود. همین طور اثری از «کرت اشویترز» به رقم ۱,۲۷۳,۲۵۰ پوند دست یافت که رکورد دیگری برای این حراج بود. 

مجسمه های «ادگار دگا» هم شب خوبی را پشت سر گذاشتند. یکی از مجسمه های اسب او که تنها بین سیصد تا چهارصد هزار پوند قیمت گذاری شده بود، به قیمت دو میلیون و سیصد هزار پوند به فروش رسید. 

لازم به ذکر است، کریستیز (Christie’s)، یکی از بزرگ ترین مراکز فروش آثار هنری در جهان، در آخرین حراج خود که بیستم ژوئن در لندن برگزار شد، تعدادی از آثار کمتر دیده شده شماری از بزرگ ترین نقاشان قرن نوزدهم و بیستم را به فروش رسانده است.

مهلت ارسال آثار حراج کریستیز اعلام شد

 

مهلت ارسال آثار حراج کریستیز اعلام شد. بر این اساس علاقه‌مندان تا 20 بهمن ماه فرصت دارند تا آثارشان را ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار تجسمی‌ هنر آنلاین، موسسه کریستیز دوبی برای حراج بهار 2013 هنر مدرن و معاصر عرب، ایرانی و ترک، از هنرمندان دعوت می‌کند تا با ارسال آثارشان در این حراج شرکت کنند.

در سایت حراج کریستیز آمده است: شکل جدید فروش که در اکتبر 2011 در بخش‌های یک و دو حراج کریستیز اجرا شد در اکتبر 2012 نیز موفقیت چشمگیری به همراه داشت. در بخش یک 96 و در بخش دو 88 درصد آثار به فروش رفت. با این فروش 5 رکورد جهانی در اکتبر 2011 و 29 رکورد در اکتبر 2012 با مجموع فوش 9/5 میلیون دلار ثبت کرد.

در پی موفقیت‌های اکتبر 2012 ما به دنبال آثار برای حراج آینده مان در میان آثار مدرن و معاصر هنرمندان عربی، ایرانی و ترک هستیم که در 16 و 17 آپریل 2013 برگزار می‌شود.

این حراج در روزهای 16 و 17 آوریل 2013 در دوبی برگزار خواهد شد.

در صورت تمایل به شرکت در این حراج، هنرمندان و علاقه‌مندان می‌توانند با تلفن دپارتمان هنر مدرن و معاصر عرب، ایرانی و ترک موسسه کریستیز تماس گرفته یا عکس‌های آثار و اطلاعات خود را از طریق ایمیل به متخصصان این دپارتمان ارسال کنند.
آخرین مهلت ارسال آثار تا 20 بهمن ماه برابر با 8 فوریه 2013 است.

روز دوم حراج کریستیز و ده هنرمند اول/
4 هنرمند ایرانی در میان پرفروش‌های کریستیز

 

از بین ده اثر اول روز دوم حراج کریستیز که به بالاترین قیمت به فروش رفتند 4 اثر به هنرمندان ایرانی اختصاص یافت،دو اثر به هنرمندان سوری یک اثر به هنرمندان مصری و دو اثر به هنرمندان لبنانی و یک اثر به هنرمندان ژاپنی.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین ، روز دوم حراج کریستیز روز خوبی برای هنر ایران بود به طوریکه 4 اثر از ده اثری که به بالاترین قیمت چکش خوردند متعلق به هنرمندان ایرانی بود؛گرچه بالاترین چکش حراج روی اثری از Louay Kayyali خورد که تخمین اولیه‌اش 40 تا 60 هزار دلار بود و در نهایت به قیمت 170 هزار 500 دلار به فروش رسید. تابلوی این هنرمند سوری در سال 1962 خلق شده است.

اما در رده دوم حراج روز دوم تابلویی بود از هنرمند مصری Omar El-Nagdi که به قیمت 164هزار و 500 دلار به فروش رسید در حالیکه بر آورد اولیه‌اش 50 تا 60 هزار دلار بود..

سومین جایگاه را علی بنی صدر از ایران به دست آورد که اثرش توسط خریداری از خاورمیانه به قیمت 92500 دلار خریداری شد و برآورد اولیه این تابلو 20 تا 30 هزار دلار بود.

 

چهارمین اثر متعلق به هنرمند لبنانی Saliba Douaihyبود که با وجود قیمت گذاری 18 تا 25 هزار دلار به قیمت 68500 دلار به فروش رسید.

رتبه پنجم و ششم این فهرست باز هم متعلق به هنرمندان ایرانی بود. رضا درخشانی با فروش 68,00 دلار و غلامحسین نامی با 62500 دلار در این رده ها ایستادند که اولی اثرش در خاورمیانه ماند و دیگری با توجه به خریدارش به اروپا رفت.

 

رتبه هفتم را هنرمند لبنانی از آن خود کرد.Mohammed El-Rawasاثرش 62500 دلار به فروش رسید و باز در رتبه هشتم اثر دیگری از رضا درخشانی ایستاد که خریداری از آمریکا به قیمت 60 هزار دلار آن را خریداری کرد.

در رده نهم و دهم نیز به ترتیب هنرمند زاپنی و سوریه ای ایستادند .اثر Fuad Kouichi Hondaبه قیمت 56250 دلار و اثر Fateh

Moudarresبه قیمت 47500دلار به فروش رسید.

 

همه آثار هنرمندان ایرانی در دومین روز حراج کریستیز + جدول قیمت آثار

 

امروز،در دومین روز حراج کریستیز بیش از 30 اثر از هنرمندان ایرانی چکش حراج می‌خورد.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین امروز دومین روز حراج کریستیز با به نمایش درآمدن 103 اثر از هنرمندان ایرانی، عرب و ترک کار خود را آغاز کرد.

جدول زیر نام هنرمندان و قیمت پیش بینی شده آن‌ها را نشان می‌دهد:

تعداد نام عنوان  پیش بینی فروش
1 مسعود عربشاهی بدون عنوان 30 تا 40 هزار دلار
2 غلامحسین نامی  راه شیری 2 50 تا 70 هزار دلار
 3 رضا درخشانی  روز و شب آبی  40 تا 60 هزار دلار
 4 گلناز فتحی  بدون عنوان  25 تا 30 هزار دلار
 5 کارلس حسین زنده رودی  مژه +مژه  40 تا 60 هزار دلار
 6 سارا رهبر  لیلی جان  15 تا 20 هزار دلار
 7 پوران جینچی بدون عنوان 18 تا 24 هزار دلار
 8 رضا آرامش زندانیان فلسطینی 20 تا 25 هزار دلار
 9 شیرین علی آبادی خانم هیبرید 25 تا 30هزار دلار
 10 رکنی حائری زاده سه شنبه عصر 35 تا 40 هزار دلار
 11 شجاع آذری و شهرام کریمی بهار 25تا 35هزار دلار
 12 هدیه شفیع 11580 صفحه 10 تا 15 هزار دلار
 13 پوران جینچی صبح 5تا 7 هزار دلار
 14 رضا درخشانی بدون عنوان 40 تا 60 هزار دلار
 15 پرویز تناولی هیچ 15تا 20 هزار دلار
 16 رامین حائری زاده ممو 25 تا 30 هزار دلار
 17  مهرداد محبعلی جشن پادشاهی 15تا 20 هزار دلار
 18 علی بنی صدر باد  20 تا 30 هزار دلار
 19 شیرازه هوشیاری بدون عنوان 25تا 35 هزار دلار
 20 پویا آریانپور بی نام 15تا 20هزار دلار
 21 محمد علی ترقی جاه بدون عنوان 15تا 20 هزار دلار
 22 یعقوب امدادیان بدون عنوان 15تا 20هزار دلار
 23 شادی قدیریان بدون عنوان 8تا 12 هزار دلار
 24 نصرت الله مسلمیان بدون عنوان 20 تا 25 هزار دلار
 25 بیتا وکیلی رویای نیویورک 20 تا 25 هزار دلار
 26 محمود سبزی شیطان ها 4تا 6 هزار دلار
 27 ابراهیم الفت بدون عنوان 6تا 8هزار دلار
 28 مسعود عربشاهی بدون عنوان 10 تا 15 هزار دلار
 29  سعید احمدزاده بدون عنوان 6تا 8 هزار دلار
 30 غزاله آورزمانی Bird catchers 4تا 6 هزار دلار
 31 شانتیا ذاکر عاملی دروازه پارادایز 8تا 12 هزار دلار

 

اثر یعقوب امدادیان(بدون عنوان)

 

اثر بیتا وکیلی(رویای نیویورک)

 

اثر پرویز تناولی(هیچ)

 

اثر حسین زنده رودی(مژه +مژه)

 

اثر مسعود عربشاهی(بدون عنوان)

 

اثر غلامحسین نامی(راه شیری 2)


موسسه کریستیز در دوبی، دیروز و امروز، آثاری از هنرمندان ایرانی، عرب و ترک را به حراج گذاشته است.

آثار کدام هنرمندان ایرانی امروز در حراج کریستیز چکش می‌خورد

 

امروز و فردا بیش از 130 اثر از هنرمندان ایران و ترکیه و عرب در سیزدهمین حراج کریستیز به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین ساعتی پیش بخش اول سیزدهمین حراج کریستیز با به نمایش درآوردن 30 اثر از هنرمندان ایرانی، عرب و ترک کار خود را آغاز کرد.

در روز اول حراج دو اثر از محمد احصایی یکی بدون عنوان با تخمین 150 تا 200 هزار دلار و دیگری تابلوی« بسم الله الرحمن الرحیم» با تخمین 80 تا 120 هزار دلار ،تابلو نقاشی خطی با عنوان «عشق» از نصراله افجه ای با تخمین 60 تا 80 هزار دلار،برای فروش به نمایش گذاشته شده است.

 

اثر احصایی(بسم الله الرحمن الرحیم)

 

اثر احصایی(بدون عنوان)

 

اثر افجه‌ای(عشق)

 همچنین سه اثر از فرهاد مشیری با عنوان «شیشه راه راه سفید» با تخمین 200 تا 300 هزار دلار،«کوهنوردی در آسمان » با تخمین 150 تا 200 هزار دلار و بدون عنوان با قیمت 180 تا 240 هزار دلار به نمایش گذاشته شده است.

 

 از رضا درخشانی هم تابلو نقاشی با عنوان تابستان سبز و با تخمین 70 تا 90 هزار دلار در حراج حضور دارد.

 

همچنین تابلو بدون عنوانی از سهراب سپهری با تخمین 200 تا 250 هزار دلار و اثری از تیمو ناصری با تخمین 80 تا 120 هزار دلار برای فروش به نمایش گذاشته شده است.

 


همچنین در این حراج دو شاهکار از نادر در مصر هنرمند بزرگ مدرن، سه اثر از محمود سعید مصر، دو اثر برجسته از نقاش ارمنی اهل لبنان "پل گوراگوسیان" و آثاری از رمضان بایراغلو، عرفان اورمن، مراد گرمن، احمت الهان مرادپولات، آزاده کوثر از ترکیه به نمایش گذاشته شده است.

موسسه کریستیزدر دوبی، امروز و فردا، آثاری از هنرمندان ایرانی، عرب و ترک را به حراج می‌گذارد.

 

به زودی/
فروش آثار هنری ایرانی، عرب و ترک در حراج کریستیز دوبی آغاز می‌شود

 

موسسه کریستیز در دوبی، آثاری از هنرمندان ایرانی، عرب و ترک را از 23 تا 24 اکتبر به حراج می‌گذارد.

به گزارش هنرآنلاین، در این رویداد که در دو بخش برگزار می‌شود، آثار هنرمندان جوان معاصر در کنار آثار استادان کهنه‌کار و مطرح مدرن به نمایش گذاشته خواهند شد. 

در بخش اول 30 اثر انتخاب شده ار آثار هنرمندان نامدار خاورمیانه معرفی خواهند شد. مهم‌ترین این آثار سه اثر از فرهاد مشیری و 2 اثر از هنرمند نامدار مصری "محمود سعید" تشکیل می‌دهند. همچنین در این بخش آثار نقاش لبنانی/ارمنی "پل گیراگوسیان" و چند هنرمند مطرح ترکیه نیز به نمایش گذاشته می‌شوند.

در بخش دوم این رویداد، 100 اثر از آثار هنرمندان کار‌آزموده در کنار هنرمندان جوان، به نمایش گذاشته می‌شوند. آثار هنرمندان ایرانی چون "شیرازه هوشیاری"، "شجاع آذری"، "شهرام کریمی"، "هدیه شفیعی"و "پوران جینچی" به حراج گذاشته خواهند شد.
بخشی کوچک ولی مهم از این مجموعه به ارائه آثار هنرمندان عربستان سعودی و ترکیه اختصاص دارد.

حراج "هنر مدرن و معاصر عرب، ایرانی و ترک" کریستیز، روزهای 2 و 3 آبان در دوبی برگزار خواهد شد.

 

بیتا وکیلی خبر داد:
با جدیدترین اثرم در حراج کریستیز شرکت می‌کنم

 

بیتا وکیلی که سال گذشته با فروش چشمگیر اثرش به عنوان گرانترین هنرمند زن خاورمیانه شناخته شد، امسال هم با اثری از مجموعه شهریور در حراج کریستیز شرکت می‌کند.

بیتا وکیلی، هنرمند مطرح نقاشی درباره فعالیت‌هایش به خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت: در حراج پاییزه کریستیز که هفته آینده برگزار می‌شود یکی از تابلوهایم از مجموعه شهریور که ترکیبی از کلاژ و فلزات است و یادآور زندگی شرق و غربی است را به نمایش می‌گذارم.

وی همچنین با اشاره به اینکه پاییز فصل ارائه آثار است از حضور در چند نمایشگاه گروهی خبر داد و گفت: در حال حاضر 5 اثرم که روی فرم های جنینی و فیگورهای زنانه کار کرده‌ام را در نمایشگاه گروهی با عنوان نیمه دیگر ایران که در گالری«سم آرت» موناکو برپا شده است به نمایش گذاشته‌ام.

وکیلی در این باره افزود: این نمایشگاه که با هدف معرفی هنرمندان زن ایرانی به جامعه اروپا از شهریوماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد 8 هنرمند زن ایرانی آثارشان را در معرض دید عموم گذاشته‌اند.

این هنرمند درباره نمایشگاه‌های گروهی که در روزهای آتی شرکت می‌کند هم گفت: گالری سین آبان ماه میزبان نمایشگاه گروهی برای حمایت از زلزله‌زدگان خواهد بود. در این نمایشگاه یک از تابلوهایم که فضایی انتزاعی دارد و به طبیعت اشاره می‌کند را ارائه کرده‌ام.

جوان موفق در حراج کریستیز آثارش را به نمایش گذاشت

 

نمایشگاه فرزان سجادی هنرمند جوان و معاصر ایرانی در گالری کربن 12 شهر دبی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش هنرآنلاین ، فرزان سجادی، هنرمند معاصر ایران، آخرین آثار خود را در گالری کربن 12 به نمایش گذاشته است. او در نقاشی‌هایش فضای روستای متروکه "مار" را به تصویر کشیده، روستایی که به دلیل بی آبی رها شده است.

سجادی که آثارش را باعنوان "سگ خیس" به نمایش گذاشته، دوگانگی زندگی مردمان مرکز ایران را به تصویر کشیده است، در آثارش این دوگانگی را گاه با متروکه بودن روستا و در برخی نیز فعالیت روستاییان در این فضای بی آب و سخت به تصویر می‌کشد.

این هنرمند جوان در این نمایشگاه حدود 20 اثر با ابعاد بزرگ و متوسط را به نمایش گذاشته است و تا روزهای پایانی تابستان نیز ادامه خواهد داشت.

سجادی که در سال 89 نیز نمایشگاهی از آثار خود را به همراه سارا رهبر دیگر هنرمند ایرانی در گالری کربن 12 برگزار کرده بود، این‌بار به صورت انفرادی آثارش را به نمایش گذاشته است.

وی تاکنون آثارش به حراج کریستیز راه یافته و در بخش هنرمندان جوان ایران آثارش به فروش رفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا