جلسه سخنرانی با موضوع جریان شناسی تاریخ معاصر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر تشکیل شد

به مناسبت فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران جلسه سخنرانی با عنوان «جریان شناسی تاریخ معاصر» در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر امام جمعه شاهدیه در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام ا... دهه فجر انقلاب اسلامی گفت : انقلاب اسلامی، اندیشه هایی را در دنیا مطرح کرد که از جذاب ترین اندیشه های انسان و فطرت است.

حجت الاسلام والمسلمین بشکانی با بیان این مطلب که اسلام، علم را شکوفا می کند تصریح کرد : فرهنگ، وقتی قوی باشد فرهنگ های دیگر را پس می زند . وی در ادامه افزود : انقلاب اسلامی ، یک تأثیرات بین المللی داشته است . امام جمعه شاهدیه با اشاره به دستاوردها و پیشرفت های علمی ایران در پس از انقلاب گفت : ما در زمینه های پزشکی در رتبه های اول جهان هستیم و ایران در زمینه سدسازی به حدی پیشرفت کرده که هم اکنون ایران عضو شورای سدسازی بین المللی است و در تونل زنی رتبه اول خاورمیانه داریم.

وی با توجه به اهمیت علم، خاطر نشان کرد : علم، قدرت و ثروت می آورد و توسعه اقتصادی بدون علم و تجربه محال است و ما باید رشد علمی کنیم ولی متأسفانه در بحث استقلال فرهنگی ضعیف هستیم .

امام جمعه شاهدیه در پایان سخنانش در جمع کارکنان دانشگاه به سخن مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت : در زمینه علمی و رشدهایی که داشته ایم کاری کنید تا مردم در زندگی شان ببینند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا