معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد با اشاره به ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و معدنی استان گفت: استان یزد در سالجاری  در زمینه وصول درآمدها، جایگاه خود را حفظ کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " محمد رضا بابایی " در جلسه ستاد درآمد استان که در ساختمان شماره 2 استانداری یزد تشکیل شد افزود: افزایش درآمدهای قابل وصول هر استان به معنای آن نیست که فشار بر روی یک واحد آورده شود؛ بلکه به معنای آن است که دامنه وصول مالیات بیشتر شود.

وی افزود: استان یزد از لحاظ منابع مالیاتی در ردیف 14 کشوری قرار گرفته است و یک استان مولد می باشد.

رئیس ستاد درآمد استان یزد با بیان اینکه حق و حقوق دولت باید پرداخت شود از مالیات به عنوان حق و حقوق دولت یاد کرد و اظهار داشت: ستاد درآمد استان هم در همین راستا تشکیل شده است .

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این جلسه با تشریح روند درآمدی استان یزد، وضعیت درآمدی استان طی سالجاری را مثبت و امیدوار کننده ازیابی کرد و گفت: وضعیت درآمدی استان مطلوب است.

"علی نمازی " نیز در این جلسه که به ریاست معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار برگزار شد؛ افزود: درآمد وصولی استان در سالجاری نسبت به میزان مصوب افزایش خوبی داشته است.

وی با اشاره به مازاد درآمد وصولی استان در سال جاری، خواستار اختصاص درصد تعیین شده این مازاد درآمد به استان شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در بخش دیگری از سخنانش با گرامی داشت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه فجر از عملکرد مثبت درآمدی برخی دستگاههای درآمد زای استان قدردانی کرد و گفت: بخش عمده درآمد های یزد از محل وصول مالیات جذب می شود و بقیه مربوط به بخش های مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا ، جرائم و خسارت و درآمد های متفرقه می باشد.

دبیر ستاد درآمد استان یزد از برگزاری منظم جلسات ستاد درآمد استان خبر داد و گفت: این جلسات به طور ماهیانه به ریاست معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد در محل استانداری تشکیل می شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا