به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همایش بازاریابی، بسته بندی و صادرات و تجلیل از پژوهشگران حوزه صنایع دستی در محل این اداره کل برگزار شد.

در این همایش که مدیرکل و معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و برخی از هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی استان حضور داشتند در خصوص مسائل و مشکلات صادرات صنایع دستی بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن خیرمقدم به هنرمندان و صنعتگران فعال در حوزه صنایع دستی اظهار داشت: در دولت یازدهم رشد گردشگر خارجی در استان یزد 5 برابر شده است که یعنی از نظر ورود گردشگر به جز گردشگر مذهبی جایگاه دوم را در کشور دارا می باشیم.

محمدمهدی شرافت عنوان کرد: راه اندازی بازارچه های مختلف صنایع دستی، داشتن هتل های سنتی زیبا و در خور توجه و وجود دانشکده معماری در بافت تاریخی از مسایل مهم و درخور توجه استان ما به حساب می آید که انشاا... با راه اندازی موزه صنایع نساجی در بافت تاریخی این مورد نیز به مباحث قابل توجه یزد اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یزد در کشور به عنوان قطب منسوجات سنتی مطرح شده است که با مرمت مکان درنظر گرفته شده جهت موزه نساجی و راه اندازی آن موضوع بعدی جهت مطرح شدن در کل کشور صنایع نساجی یزد خواهد بود.

وی افزود: باید صنایع دستی مخصوص صادرات و در بسته بندی های خاص تولید شود تا در بحث بازاریابی آن با مشکل روبرو نشود که البته این مهم با همفکری، روشنفکری و کار و تلاش بیشتر محقق خواهد شد.

گفتنی است صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی نیز مشکلات و راهکارهای خود را ارائه دادند و موارد قابل تأمل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شایان ذکر است در این پایان این همایش از پژوهشگران حوزه صنایع دستی تجلیل شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا