به همت کمیته دانشجویی بزرگداشت دهه فجر مراکز آموزش عالی اردکان جشن ویژه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور دانشگاهیان اردکان در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و حرفه ای شهید بهشتی اردکان برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا مسئول کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر اردکان در سخنانی با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، به ویژگی های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: آنچه که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب ها متمایز می کند، اسلامی بودن، مردمی بودن و اعتماد و اعتقاد به اصل مترقی ولایت فقیه است که هم در شکل گیری و هم در استمرارش شاهد آن بوده ایم.

دکتر حسین غفوری چرخابی سپس به نقش امام راحل(ره) در انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: حضرت امام خمینی(ره) هم علت ایجاد و هم علت ابقاء جمهوری اسلامی بودند که یک توازن را بین سنت و مدرنیته برقرار کردند و امروز نیز همان راه با رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) تدام می یابد.

رئیس دانشگاه اردکان سپس به پیشرفت های عظیم کشورمان به ویژه در عرصه های فناوری اشاره کرد و یادآور شد: رسالت پیشرفت بر دوش دانشگاهیان نهاده شده و بایستی آنرا تحقق ببخشیم. دکتر غفوری چرخابی همچنین نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب و شهدای دوران دفاع مقدس ادای احترام نمود و یاد و خاطره عالمان دیارمان حضرت آیت الله خاتمی(ره) و مرحوم اخوان بهجتی(ره) که در شکل گیری انقلاب نقش و سهم بسزایی داشته اند، را نیز گرامی داشت.

در ادامه دکتر محمود فرزان سخنان خود را در خصوص پیوند علم ودین ارائه کرد. سخنران مراسم با گرامی داشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی استمداد از درگاه الهی و ائمه اطهار را مورد تأکید قرار داد و سخنان خود را باقرائت آیاتی از سوره والفجر آغاز کرد و اظهار داشت: دین و دینداری و تعلیم و تربیت در آموزه های اسلامی یک اصل مسلم است که همواره بایستی مورد توجه قرار گیرد. این پیشکسوت پزشکی میهنمان  با بیان اینکه آموزش همچون رودخانه جاری است که نهایتا به دریای معنویت می پیوندد افزود: علمی که بدون معنیوت رشد کند، ارزشی ندارد.دکتر فرزان سپس فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر تقدم پیشرفت در انسانیت قبل از هر پیشرفت دیگری را یادآور شد و بر تقویت بینش و بصیرت دانشجویان تأکید کرد. وی همچنین با بیان خاطراتی از پزشکان متعهد کشورمان به ویژه در خدمت رسانی به مجروحان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: خدمت کردن یک توفیق الهی است و تنها با حرکت در راه خدا است که عمرمان به هدر نخواهد رفت. این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به اینکه اردکان جایگاه علم و علم پروری است از بزرگان و دانشمندان این شهر که در اقصا نقاط ایران و جهان مشغول خدمت می باشند به نیکی یاد کرد و به ذکر برخی از خدمات آنها پرداخت.

دکتر محمود فرزان در پایان سخنانش یک جلد کلام الله مجید را به نمایندگی از دانشگاهیان اردکان به دکتر غفوری چرخابی رئیس دانشگاه اردکان هدیه کرد. همچنین در این مراسم جمعی از رؤسای مراکز آموزش عالی اردکان از مقام علمی دکتر محمود فرزان پزشک پیشکسوت اردکانی تجلیل کردند.

برپائی نمایشگاهی از عکس های انقلاب در اردکان، چاپ برشور روزشمار انقلاب اسلامی و اجرای گروه موسیقی از جمله دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا