به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با حضور استرکوئیش لاروش مدیر دفتر منطقه ای یونسکو در ایران، دکتر سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کشور، معاونین استانداری یزد، نمایندگان مردم یزد و مهریز در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی و برخی دیگر از مسئولین استانی و کشوری جایزه ممتاز آسیا ـ اقیانوسیه یونسکو به دکتر سریزدی سرمایه گذار منطقه ارگ سریزد اهدا گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این مراسم ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر و تشکر از حضور مسئولین کشوری و استانی اظهار داشت: تلاش دکتر سریزدی تلاشی ستودنی است و امیدواریم این تلاش ادامه داشته باشد و شاهد کسب افتخارات دیگری توسط ایشان و دیگر عزیزان فعال در این عرصه باشیم.

محمدمهدی شرافت تصریح کرد: شهرستان مهریز با کسب دو جایزه از یونسکو برای کاروانسرای زین الدین و ارگ سریزد و همچنین ثبت جهانی باغ پهلوان پور یکی از پرافتخارترین شهرستانهای کشور محسوب می گردد.

شرافت افزود: تلاش ما در مرحله بعدی در شهرستان میبد است و امیدواریم افتخار بعدی هم نصیب استان یزد گردد.

مدیر دفتر منطقه ای یونسکو در ایران هم ضمن خوش آمدگویی از طرف سازمان یونسکو مواردی درخصوص دلایل تعلق گرفتن این جایزه نفیس به ارگ سریزد را بیان نمود و عنوان کرد: بازسازی کامل ارگ سریزد باعث احیای شیوه معماری سنتی و ایجاد اشتغال جامعه محلی شده است و این مهم محقق گردیده است با مشارکت و همکاری اهالی محلی.

شایان ذکر است دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد، دکتر آقازاده مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کشور، دکتر سریزدی سرمایه گذار، زارع زاده نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی و دکتر سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز هرکدام در این به نوبه خود به ایراد سخنانی پرداختند و از دست اندرکاران این پروژه تشکر کردند.

در پایان این مراسم لوح یونسکو توسط مدیر دفتر منطقه ای یونسکو در ایران به دکتر سریزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و چند تن از مدیرعاملان شرکتهایی که در این پروژه همکاری داشتند اهدا گردید.

گفتنی است از لوح نصب شده توسط سازمان یونسکو بر سردر کاروانسرای خشتی مجموعه سریزد نیز پرده برداری گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا