معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت : نخبگان جامعه مهاجرين در استان يزد بايد در جهت ارتقاء روابط و كاهش اختلافات و آسيب هاي اجتماعي موجود تلاش كنند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد سومين همايش و مسابقه افغانستان شناسي صبح جمعه 17 بهمن ماه در دانشگاه علم و هنر يزد به همت اداره كل اموراتباع و مهاجرين خارجي استان يزد برگزار شد.
در اين همايش معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد ضمن تبريك ايام الله دهه فجر گفت : اعتقاد داريم بسياري از ارزشهاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و انقلابي ايران متعلق به همه كشورهاي آزادي خواه و مستضعف جهان است.
محمدعلي طالبي ادامه داد : نظام جمهوري اسلامي در ابعاد بين المللي به دنبال تحقق ارزشهاي انقلاب و آرمانهاي حضرت امام خميني (ره) است و در جهت پيوند كشورهاي مستقل دنيا به ويژه كشورهاي اسلامي تلاش مي كند و اين رسالتي است كه قانون اساسي بر عهده جمهوري اسلامي ايران گذاشته است.
وي اظهار داشت : كشور افغانستان كشوري است كه پيوندهاي بسيار نزديك و مشتركي با كشور ايران در زمينه هاي اعتقادي، ديني، زباني و فرهنگي دارد و ما اعتقاد داريم كه در كنار هم و با هم مي توانيم سازنده يك تمدن جديد بر مبناي مشتركات ديني و قوميتي باشيم.
طالبي افزود : برگزاري اين چنين همايش هايي كمك به انجام اين رسالت مشترك در جهت نزديكي فرهنگهاست و مي توانيم با تلاش در جهت تقويت روابط دو كشور در كنار هم به شكل بهتر و زيباتري زندگي كنيم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد اظهار اميدواري كرد : از درون چنين همايش هايي جمعيت ها، كانونها و تشكلهاي مردم نهادي شكل گيرد كه در جهت پيوند و تقويت روابط دو كشور ايران و افغانستان و تحقق اين اهداف تلاش كند.
در ابتداي اين همايش مديركل اموراتباع و مهاجرين خارجي استان يزد ضمن يادآوري دستاوردهاي انقلاب اسلامي به برنامه هاي اين اداره كل در حمايت از مهاجرين افغانستاني به ويژه در بحث آموزش اشاره كرد و گفت : امروز 30 درصد از اساتيدي كه در افغانستان تدريس مي كنند از دانش آموختگان و فارغ التحصيلان دانشگاههاي ايران هستند.
رضا زارع عنوان كرد: يكي از اصول سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران حمايت از مظلومين و مستضعفين در سراسر جهان است و ما افتخار مي كنيم در استان يزد به خوبي از مهاجرين افغانستاني پذيرايي مي كنيم.
در ادامه اين همايش نمايشگاه توانمنديها و دستاوردهاي مهاجرين افغان در زمينه هاي مختلف علمي، هنري، فرهنگي و ورزشي توسط معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد افتتاح گرديد و از غرفه هاي مختلف اين نمايشگاه بازديد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا