به مناسبت ایام ا.. دهه ی فجر و ههم زمان با سفر وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات به استان برد،50 طرح مخابراتی این استان با سرمایه گذاری بالغ بر 170 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
پس از پایان این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع اصحاب رسانه استان حضور یافت و به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
 
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: سیاست ما بومی سازی شبکه ها و اپلیکیشن های اجتماعی است و در این زمینه با حمایت از فعالان و نخبگان حوزه ict این مهم را به انجام خواهیم رساند.
 
واعظی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت ارتباطی روستاها گفت: سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته است، بر این اساس در سال جاری حدود 8000روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شدند که با برنامه های پیش بینی شده در سال آینده 20000 روستای دیگر به آن اضافه خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به افزایش پهنای باند کشور گفت: همزمان با این فرایند تعداد کاربران از حدود 3 میلیون نفر به 8 میلیون نفر افزایش یافت و همچنین به تمامی مراکز بزرگ مثل دانشگاهها اینترنت بدون محدودیت سرعت و پهنای باند دادیم و نسل سوم و چهارم موبایل نیز از همین پهنای باند استفاده کردند که می توانند بر سرعت کاربر نهایی اثرگذار باشند.
 
وی در پایان از استان یزد به عنوان یکی از استانهای پیشرو در حوزه ی ict کشور یاد کرد و افزود:خوشبحتانه پتانسیل بالا و زیرساختهای خوب استان یزد در حوزه های ict،مخابراتی و فناوری اطلاعات این استان را در جایگاه برتر استان کشور نشانده است.
 
شایان ذکر اینکه در ابتدای ورود دکتر واعظی و هیئت همراه به استان یزد، با آیت ا..ناصری امام جمعه و نماینده ی ولی فقیه دیدار و پس از آن با حضور بر سر مزار شهید آیت ا.. صدوقی و فرزند برومندش در مسجد حظیره  فاتحه نثار روح آن دو بزرگوار کردند.
 
گفتنی است حضور در دانشگاه یزد،حضور در نشست شورای اداری استان و بازدید از شرکت جهان الکترونیک از دیگر برنامه های دکتر واعظی و هیئت همراه به استان یزد بود.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا