وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری با اهالی رسانه استان یزد گفت: هر گونه پیشرفتی در حوزه فناوری اطلاعات موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد در این نشست خبری که صبح پنج شنبه شانزدهم بهمن ماه در مرکز مخابرات شهید آیت الله صدوقی(ره) استان یزد برگزار شد، محمود واعظی پس از افتتاح پروژه نسل سوم تلفن همراه در این مرکز اظهار داشت: پرتاب ماهواره فجر که در ایام الله مبارک دهه فجر امسال انجام شد نمونه ای از پیشرفتهای جوانان متخصص و متعهد ایرانی در این حوزه است.
وی عنوان کرد: سیاست ما این است که ماهواره مخابراتی و سنجش از راه دور، ملی و بومی راه اندازی شود.
واعظی گفت: از سیاست دیگر این وزارتخانه ایجاد شبکه های اجتماعی بومی و واگذاری فضای مجازی به مردم و بخش خصوصی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: قصد نداریم شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی را مسدود کنیم ولی آندسته از شبکه های موجود که محتوی مجرمانه و غیراخلاقی دارند را از طریق فیلترینگ هوشمند پالایش می کنیم و در اختیار مردم قرار می دهیم.
این مقام مسئول همچنین به سیاستهای دولت تدبیر وامید اشاره و عنوان کرد: دولت یازدهم توجه ویژه ای به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دارد و در بخش روستایی، مناطقی که از نظر ارتباط تلفنی فاقد ارتباط و دارای بالای بیست خانواده بودند را مجهز کردیم و در سالجاری هشت هزار روستا را تحت پوشش قرار دادیم و امیدواریم در سال آینده این تعداد به بیست هزار روستا افزایش یابد.
واعظی اظهار داشت: در بحث اینترنت سیاست ما این است که تولید محتوی و نرم افزار بومی داشته باشیم تا اکثر نیاز مردم از طریق اپلی کیشن های بومی رفع شود و در حال حاضر هدفگذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که پهنای باند شبکه هشتاد درصد بومی و بیست درصد بین المللی باشد و به سرعت در حال توسعه دادن این زیرساختها هستیم تا امکان استفاده مردم بیشتری فراهم شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش پایانی صحبتهای خود استان یزد را استانی دانست که از لحاظ زیرساختهای این حوزه از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی افزود: برای ملی شدن پروژه هایی که در این استان گسترش یافته حمایت های لازم را انجام خواهیم داد و در زمینه توسعه نرم افزارهای متن باز استان یزد و شهر یزد به پایلوت ملی از این پروژه حمایت می نماییم و برای تحقق این مهم منابعی را به این استان اختصاص خواهیم داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا