همزمان با ایام دهه فجر نخستین گردهمایی فرماندار بافق با روسای شورای دانش آموزی آموزشگاههای شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، همزمان با ایام دهه فجر نخستین گردهمایی روسای شورای دانش آموزی آموزشگاههای شهرستان با حضور فرماندار ، معاونت فرمانداری ، رئیس و معاونین آموزش و پرورش بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در اين نشست ضمن تبریک سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی و گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر با تقدير از دانش آموز در برپایی این گردهمایی اظهار داشت: يكي از نمادهاي ارزشمند مشاركتي، شوراي دانش آموزي مي باشد كه ميتواند در تصمیم گيري هاي مدارس نقش آفريني كند.

"سیدمهدی طلایی مقدم" در خصوص نقش شورای دانش آموزی گفت : تسهیل در حسن اجرای برنامه‌های تربیتی از طریق واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان، بسترسازی برای ابراز نیازها و استعدادهای دانش‌آموزان، ایجاد فضای مناسب به منظور تمرین و یادگیری مهارت‌های اجتماعی برای ورود به جامعه از مهمترین اهداف تشکیل شوراهای دانش‌آموزی است.

فرماندار بافق ضمن تبيين اهداف شوراها هدف اصلي تشکيل شوراهاي دانش آموزي را بستر سازي جهت ورود دانش آموزان به عنوان آينده سازان جامعه در زمينه هاي اجتماعي و سياسي و ورود به عرصه هاي مختلف زندگي برشمرد.

طلایی مقدم بيان داشت : شوراهاي دانش آموزي است که منجر به رشد شخصيت افراد جهت تصدي پست هاي کشوري در آينده خواهد شد .

وی از شورای دانش آموزی به عنوان پل محکم و قابل اطمینان دانش آموزان و شورای دانش آموزی با مسئولان یاد کرد و گفت : از نمایندگان دانش آموزان شهرستان انتظار داریم علاوه بر انتقال مسائل و مشکلات به دولت ، پیام دولت را که همواره وحدت ، تعامل ، هم فکری و اتحاد در سایه آرامش ، تدبیر و امید است منتقل و در بافق نهادینه کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بافق با اعلام اينكه اعتبارات دولتي براي رفع مسائل و مشكلات آموزش و پرورش كافي نيست افزود: اعضای شورای های دانش آموزی با کمک مسئولین آموزش و پروش شهرستان باید نسبت به جذب مشارکت های مردمی و کمک خیرین مدرسه ساز در راستاي مرتفع ساختن مشكلات این حوزه اقدام نمايند.

وی صرف هزینه های آموزش و پرورش در این راستا را سرمایه گذاری برای آینده ی این کشور دانست و خاطر نشان کرد : با استفاده بهینه از اعتبارات و مدیریت کردن بودجه می تواند برای آیندگان این نظام سرمایه گذاری کرد.

لازم به ذکر است که گردهمایی شورای دانش آموزی در دو نشست به صورت مجزا برگزار شد که قبل از سخنرانی فرماندار روسای شورای دانش آموزی آموزشگاه ها سوالات ،مسائل و موضوعات مربوط به شهرستان را با فرماندار مطرح کردند که وی علاوه بر توضیح در مورد آنها مصوباتی را در برخی موضوعات تصویب کردند.

در پایان دانش آموزان با فرماندار عکس یادگاری گرفتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا