یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیس - سردار "حمید عطایی" جانشین معاونت عملیات ناجا در همایش کلانتری و پاسگاه های استان یزد ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: راهبردهای اساسی راباید از بیانات مقام معظم رهبری بدست آوریم چراكه بیانات ایشان به عنوان نقشه راه و یک نقشه عملیاتی مورد استفاده پلیس قرار می گیرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس استان یزد، سردار "حمید عطایی" در همایش کلانتری و پاسگاه های استان یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و تبریک ایام الله دهه فجر گفت: با توجه به اینکه ماموریت پلیس، ماموریت عملیاتی می باشد همه کارکنان پلیس تلاش می کنند در جهت استقرار نظم و امنیت که از وظایف اصلی نیروی انتظامی تلقی می شود قدم بردارند. 

جانشین معاونت عملیات ناجا ضمن اشاره به سرمنشا اقتدار پلیس گفت: اقتدار قدرتی است مشروع و به رسمیت شناخته شده، اگر اقتدار نا مشروع باشد دیگر اقتدار نیست و آن قدرت خواهد بود.

وی ادامه داد :اقتدار قدرتی است که مورد احترام و مورد اطاعت همه است و قدرت ملی هم در اصل ترکیبی از مشروعیت و یا چهره مقبول و مشروع قدرت می باشد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: پلیس به عنوان مظهر و پرچمدار اقتدار ملی در جامعه باید اقداماتی را انجام دهد تا به این اقتدار برسد.

سردار عطایی ضمن اشاره به داشتن اطلاع کافی از وضعیت موجود جامعه بیان کرد:اگر اطلاعات دقیقی از وضعیت موجود جامعه نداشته باشیم و نتوانیم نقشه راه و راهبردهای خودمان را بر اساس آن وضعیت ترسیم کنیم آن وقت اقتدار لازم را به دست نخواهیم آورد.

وی در پایان با اشاره به اینكه اگر یک پلیس بخواهد در حوزه سرزمینی خود اقتدار داشته باشد باید اول از وضعیت سرزمین خود اطلاعات کافی داشته باشد خاطر نشان کرد: پلیس باید همیشه آماده ماموریت های گوناگون باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا