به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به مناسبت برزگداشت ایام ا... دهه فجر جشنواره روستایی آیین های سنتی رشکوئیه بخش گاریزات و کهدوئیه شهرستان تفت برگزار می گردد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به اهمیت توجه به سنتهای قدیمی در مناطق روستایی گفت: احیا و حفظ سنتهای ملی می تواند راه را برای معرفی هرچه بهتر مناطق و نواحی مختلف کشور فراهم آورد.

سیدمصطفی فاطمی افزود: برنامه ریزی هایی برای برگزاری سومین جشنواره آیین های سنتی رشکوئیه انجام گرفته است که با همکاری این اداره کل، شورای اسلامی روستا و کانون مهدیه رشکوئیه این جشنواره با هدف معرفی مسابقه «لبو کلوخ» و همچنین سایر غذاهای سنتی این منطقه در روز هفدهم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

فاطمی ایجاد همدلی و همبستگی میان مردم روستا و تلاش در جهت مستندسازی سنت های دیرینه این منطقه را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: بی تردید برگزاری این جشنواره ها می تواند گامی مهم در جهت زنده نگه داشتن چراغ حیات روستایی به شمار آید و روابط صمیمانه و صادقانه روستایان را ترویج بخشد.

وی تصریح کرد: علیرضا دهقان به عنوان دبیر برگزاری این جشنواره شعار امسال جشنواره روستایی آیین های سنتی رشکوئیه را «روستا، فرهنگ، پایداری» عنوان کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: ترویج فرهنگ روستایی که فرهنگی نشأت گرفته از صداقت، سادگی، دوستی و سختکوشی است می تواند در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ» نامگذاری شده است، حرکتی برای تحقق این شعار قلمداد شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا