به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، محمدحسن صباغ زادگان در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شده بود؛ با اشاره به اینکه قدرت نصب‌شده نیروگاهی برق در استان در سال جاری به 2 هزار مگاوات رسید، اظهار داشت: امسال نخستین سالی است که میزان تولید برق در استان یزد از میزان مصرف آن بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، با اشاره به طرح‌های در دست اقدام واحد بخار نيروگاه سرو اردكان به قدرت 160 مگاوات، سيكل تركيبيBOO ايرانيان به ظرفيت 500 مگاوات، نيروگاه‎‎هاي پراكنده به ظرفيت 105 مگاوات و دو نيروگاه سيكل تركيبي بافق و ابركوه به قدرت جمعاً يك هزار مگاوات ، ابراز اميدواري كرد: تا پايان سال 1395قدرت توليد برق استان به بيش از سه هزار و 700 مگاوات افزايش يابد.

یزد چهارراه تبادل انرژی الکتریکی در کشور

وی با عنوان این مطلب که استان یزد امروزبه چهارراه تبادل انرژی در کشور تبدیل شده است ادامه داد: استان یزد از طریق خطوط 400 کیلوولت با استان‌های خراسان‌، کرمان، هرمزگان و اصفهان ارتباط الکتریکی دارد. وی افزود یزد به‌عنوان یکی از پایدارترین شبکه‌های برق کشور است و وضعیت مناسبی از لحاظ شاخص عملکرد مهندسی و شاخص کاهش حوادث در بین شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور دارد.

مهندس صباغ‌زادگان، با اشاره به اینکه در هشت ماه نخست سال جاری 5 میلیارد و 888 میلیون کیلووات ساعت تولید برق استان بوده است، بیان کرد: از این میزان تولید، حدود 4 میلیارد و 800میلیون کیلووات ساعت مصرف استان بوده است که 3 میلیارد و 382 میلیون کیلووات ساعت یا به عبارتی بیش از 70 درصد انرژی مصرفی استان در بخش صنعت مصرف‌ شده است

افتتاح پنج پروژه با اعتبار 180 میلیارد ریال در دهه فجر

وی در ادامه به طرح‏‏هاي آماده بهره‌برداری شركت برق منطقه‎‎اي يزد به مناسبت ایام‌الله دهه فجر اشاره كرد و گفت: اين طرح‎‎ها شامل پست 63 به 20 كيلوولت شهيدان پاكنژاد، خط 63 كيلوولت كابلي تغذيه پست شهيدان پاکنژاد، خطوط 400 کیلوولت اتصالات نيروگاه BOO(نيروگاه تابان)، توسعه هفت فيدر 20 کیلوولت و مولد مقیاس كوچك 6/7 مگاواتي شرکت تولید و تبدیل انرژی پرسیای شرق که بخش خصوصي است، جمعاً با سرمايه‏‏گذاري بالغ ‌بر 18 ميليارد تومان آماده افتتاح‌شده است.

این مقام مسئول همچنين از 65 طرح در حال اجراي شرکت برق منطقه‎‎اي يزد با اعتباری بالغ ‌بر 553 ميليارد تومان خبر داد و از مهم‌ترین آنها به پست 400 به 230 كيلوولت بافق، پست 400 به 63 كيلوولت غرب، پست 400 به 63 كيلوولت مهريز، پست 230 به 63 كيلوولت ابركوه، پست‏‏هاي 63 به 20 كيلوولت ميبد، مسكن مهر(چرخاب) و سرو و نيز خطوط اتصالات پست 400 به 63 كيلوولت غرب و يزد يك اشاره كرد.

نصب 500 کیلووات قدرت تولید انرژی خورشیدی

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد استفاده از انرژی خورشیدی در یزد با توجه به پتانسیلی که در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر 500 کیلووات سیستم‌های فتوولتاییک برای تولید انرژی خورشیدی در استان نصب ‌شده که از این میزان 180 کیلووات توسط شرکت کابل‌های شهید قندی، 20 کیلووات توسط دانشگاه یزد،160 کیلووات توسط شرکت برق‌ منطقه‌ای یزد وبیش از 140 کیلووات توسط شرکت توزیع برق راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد افزود: دراین‌باره به‌تازگی دو تفاهم‎‎نامه جديد براي توليد جمعاً 80 مگاوات برق خورشيدي به امضا رسيده و دو تفاهم‌نامه ديگر در حال مبادله موافقت‎‎نامه است.

تامین برق در سراسر نقاط استان برای سرمایه گذاری

مهندس صباغ زادگان يكي ديگر از ويژگي‎‎هاي شرکت برق منطقه‎‎اي يزد را برخورداری از نيروهاي متخصص و متعهد ذكر كرد و از جايگاه برتر شرکت برق منطقه‎‎اي يزد به لحاظ رشد در ارزيابي عملكرد سال 1392 وزارت نیرو در سطح كشور خبر داد.وی تأکید كرد: خوشبختانه در حال حاضر برق منطقه‎‎اي يزد اين افتخار و توانايي را دارد كه در هرکجای استان که امكان سرمايه‏‏گذاري وجود داشته باشد براي تأمین زيرساخت‏‏هاي انرژي و تأمین برق آن، آمادگي خود را اعلام کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا