به همت کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان یزد، صبح روز 11 بهمن‌ماه، کودکان یزدی در کنار مسوولان استانی با رنگ، واژه و لبخند، 'کوچه‌ی انقلاب' را در محل کوچه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را احیا کردند.

به گزارش روابط‌‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این ویژه‌برنامه، پاک‌طینت مدیرکل روابط‌عمومی استانداری یزد، میرفخرالدینی و زارع رییس و دبیر ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی استان، دانافر مدیرکل کانون، معاونان، کارشناسان، مربیان این مجموعه، میرفخرالدینی و زارع رییس و دبیر ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی، دوست‌فاطمی‌ها، مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های استان یزد و بصیری نماینده‌ی ستاد اقامه نماز حضور داشتند.

ویژه‌برنامه‌ی "کوچه انقلاب" امسال متفاوت با سال‌های گذشته و در روز 11 بهمن‌ماه آغازگر برنامه‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر بود. برگزاری ایستگاه‌ ادبی و سه ایستگاه نقاشی روی کاغذ، نقاشی دیواری روی کاغذ رولی توسط کودکان و نقاشی روی چهره‌ی کودکان حاضر توسط مربیان بخشی از این برنامه بود.

رییس ستاد دهه فجر استان یزد، در بخشی از برنامه به معرفی سه کتابی که انسان باید آن را مطالعه کند، پرداخت و گفت: جهان هستی کتاب منظمی است، برای آن‌ها که اهل اندیشه‌ی عمیق در مورد آن هستند زیرا که جهان هستی انسان را به خداشناسی می‌خواند.

حجه‌السلام فخرالدینی، وجود انسان را نیز چون کتاب دانست و یادآور شد: ما در درون خود نیز باید به مطالعه بپردازیم. نظمی که در ترکیب جسمی و روحی ما وجود دارد، باید مورد مطالعه قرار بگیرد و این نگاه ما را به خودشناسی سوق می‌دهد و کتاب سوم قرآن است، کتابی که برای اندیشیدن انسان در خود و جهان هستی فرستاده شده است.

در حاشیه‌ی فضای این برنامه، نمایشگاه هنری در حاشیه‌ی فعالیت‌های دیگر، توجه مسوولان و کودکان حاضر را جلب کرد. این نمایشگاه به همت آفرینش‌های هنری جمعی از مربیان هنری کانون استان، تدارک دیده شد.

85 اثر نقاشی، 100 اثر سفال‌‌گری، 50 اثر کاردستی‌، 20 اثر عکس و سه اثر معرفی کتاب گوشه‌ای از فضای حیاط را مزین کرده بود که با مسوولیت چراغی کارشناس هنری کانون استان آماده شده بود.

همچنین آثار کودکانی که در کارگاه‌های ادبی و نقاشی صبح امروز هم شرکت کردند در پانلی در معرض دید همه قرار گرفت.

مربیان حاضر با فعالیت‌های کانونی میزبان 120 کودک گروه سنی ج در کوچه انقلاب بودند. خواندن سرود "شهدای گمنام" توسط گروه 21 نفره‌ی اعضا به یاد 21 شهید استانی انقلاب اسلامی با شعری از فریبا قیومی‌زاده، مربی ادبی استان و آهنگ‌سازی مجتبی حبیبی و با همراهی قیصری مربی مسوول مرکز شماره‌ی یک، بخشی از برنامه بود.

لازم به ذکر است، این برنامه‌ی "کوچه‌ی انقلاب" با مدیریت تکبیری، مربی مسوول و همکاران مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو یزد و همراهی مراکز فرهنگی هنری شماره های یک، سه،چهار و شهرستان مهریز کلید خورد.

گفتنی است کوچه‌ی انقلاب هر سال در روز 22 بهمن‌ماه در مسیر راهپیمایی برگزار می‌‌‌شد اما امسال با پیشنهاد اعضای کمیته‌ی کودک و نوجوان و با توجه به تغییر مسیر راهپیمایی به صبح 11 بهمن‌ماه با هدف استقبال از روزهای ظفرآفرین فجر انقلاب اسلامی تغییر کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا