مراسم تجلیل از قهرمانان، مدال آوران و مربیان رشته دوومیدانی استان یزد به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ،  تجلیل از ورزشکاران دوومیدانی استان یزد که در مسابقات کشوری ومنطقه ای موفق به کسب مقام شدند با حضور مسعود شریعتی مدیر کل ورزش وجوانان استان یزد، علی اصغرحسینی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان ، محمدحسین ایلیایی رئیس و اعضای هیئت دوومیدانی استان ، داود فتح آبادی رئیس اداره ورزش شهرستان مهریز و خانواده ورزشکاران در سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش وجوانان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت رشته دوومیدانی گفت : این رشته ورزشی با داشتن  24 ماده همه مهارت های بنیادی مورد نیاز انسان برای موفقیت در دیگر رشته های ورزشی را در انسان پرورش می دهد.

مسعود شریعتی افزود : به همین دلیل به دو و میدانی ورزش مادر می گویند چرا که اگر فردی در این رشته فعالیت کرده باشد، موفقیت خود را در رشته های دیگر تضمین نموده است.

وی ادامه داد : اهمیت این رشته ورزشی به حدی است که شعار بزرگترین رویداد ورزشی جهان، یعنی مسابقات المپیک نیز از این رشته ورزشی گرفته شده است و اگر کشوری در این رشته سرمایه گذاری کند، میتواند بیشترین مدال را در میادین بزرگ ورزشی به خود اختصاص دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد:  دوومیدانی استان یزد ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد که تلاش برای شناسايي و جذب استعدادها و تقويت پايه در اين رشته ورزشي باید در دستور كار قرار گیرد چراکه با استعدادیابی و توجه به رده های پایه مسیر پیشرفت هموارتر خواهد بود.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همدلی شاهد توسعه و گسترش این رشته المپیکی در سطح استان و افتخار آفرینی جوانان یزدی در میادین مختلف باشیم.

درپایان مراسم ورزشکاران مدال آور و دارای مقام در مسابقات کشوری ومنطقه ای لوح و پاداش خود را از دست مسئولین اداره کل ورزش و جوانان و هیئت دوومیدانی استان دریافت کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا