مدير عامل شركت آبفاي استان يزد در ديدار با ساكنين منطقه بلوار دهه ي فجر گفت : در تابستان آينده اكثر چاه هاي سطح شهر از مدار خارج خواهد شد و كيفيت آب جاري در شبكه شهر افزايش مي يابد .

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد مدير عامل شركت آبفا در پاسخ به سوال شهروندان در خصوص كيفيت آب بلوار دهه فجر بيان كرد : اطلاعات مربوط به كيفيت و سلامت آب استان روزانه توسط آزمايشگاه كنترل كيفيت شركت و مركز بهداشت بررسي مي شود و در حال حاضر آب جاري در شبكه ي شهر از كاملاً سالم و گوارا مي باشد .

علي اسلامي افزود  : ميزان EC آب در منطقه ي مذكور در فصل تابستان 700 الي 750  ميكرو موس مي باشد كه تا حد 2 هزار مجاز است و در زمستان  450 ميكرو موس است كه از لحاظ كيفيتي عالي مي باشد .

اسلامي در ادامه كمبود آب استان را از عوامل اصلي كاهش كيفيت آب در تابستان دانست و گفت : در فصل تابستان تنها 60 ميليون متر مكعب آب به استان ما اختصاص مي يابد كه 10 شهر از آن استفاده مي كنند و اين در حالي است كه مصرف آب روزانه مردم يزد در فصل گرم حدود 2400 ليتر در ثانيه مي باشد .

وي از حفر 11 حلقه چاه در منطقه يزد گرد خبر داد  و گفت : در سال جاري تمام چاه هاي سطح شهر از مدار خارج مي شود و كيفيت آب شهر يزد به طور مطلوبي افزايش خواهد يافت .

اسلامي در پايان در بحث فاضلاب شهري در بلوار دهه ي فجر بيان كرد : خط انتقال فاضلاب اين منطقه اجرا شده است و در صورت تامين بودجه مورد نياز از سال 95 عمليات اجرايي فاضلاب شهري اين مناطق آغاز خواهد شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا