یزدفردا– جانشين فرمانده انتظامی استان یزد از دستگيري عامل فريب دختر جوان در فضاي مجازي خبر داد .

به گزارش پليس ، چندي پيش خانمي جوان به پليس فتا يزد مراجعه و بيان كرد: مدتي است با فردي  از طريق چت آشناشدم و بعد از مدتي با اعتماد به وي و به بهانه ازدواج چند عکس شخصي از من تقاضا كرد وبا اعتماد به وي و با علاقه اي كه به وي  پيدا کرده بودم،  چند عکس شخصي خود را از طريق ايميل برايش ارسال كردم.

 بعد از مدتي وي اقدام به ارسال ايميل هايي  حاوي تصاوير خصوصي من كرد و مرا تهديدكرد كه  يا وي را تامين مالي كنم و يا به ارتباط نامشروع با وي تن دهم در غير اينصورت تصاوير مرا در فضاي مجازي منتشر خواهد كرد.

جانشين فرمانده انتظامي استان يزد گفت : حسب دستور قضائي و با توجه به اهميت پرونده و احتمال انتشار عکسهاي شاکيه در فضاي مجازي و ميزان نگراني وي در اين خصوص، موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس ساییری استان  يزد قرار گرفت و با تحقيقات انجام گرفته متهم در یکی از استان ها رديابي شد.

وي ادامه داد: باکشف محل سکونت متهم، سريعا ماموران پليس فتا با اخذ نيابت قضايي به استان مربوطه اعزام و متهم 32 ساله اي كه معلول جسمی و حرکتی بود را  دستگيركردند.

 عطاءا... احمدي افزود :  منزل نامبره مورد بازرسي قرار گرفته و کليه وسايل ديجيتالي وي ضبط و به پليس فتا  منتقل شد ودر بررسي هاي ايميل متهم، عکسهاي خصوصی شاکيه کشف شد ومتهم نيزبه جرم خود اعتراف كرد .

جانشين فرمانده انتظامی استان يزد در پايان با بيان اينكه متهم تحويل مراجع قانوني شد از کاربران فضای مجازي خواست: در محیط چت  به کسی اعتماد نکرده و مطمئن باشند هویت اعلامی از سوی مخاطب به غیر از هویت واقعی آنهاست و به هیچ وجه عکس ها و فیلم های خصوصی و خانوادگی را در محیط چت رسال نكنندچراكه  امکان دسترسی اشخاص دیگری به آن امکان پذیر می باشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا