استاندار یزد گفت: گسترش روابط بین الملل و جهانی شدن یکی از ضرورتهای تجهیز ما به فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی عصر چهارشنبه 10 اردیبهشت ماه در نشست مدیران، فرمانداران، شهرداران و مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات استان که با حضور جهانگرد معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در محل سالن شهید منتظر قائم استانداری برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت امام محمد باقر(ع) و روز معلم و کارگر، گفت: راهی جز این نیست تا به فناوری اطلاعات و ارتباطات مجهز شویم و اگر نگوییم همگام ، دست کم همراه با قافله پیشرفت علم و فناوری در دنیا به پیش برویم.
وی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکی از عناصر مهم در تسهیل خدمات رسانی در دنیا ذکر کرد و بهره گیری از آن در زندگی اجتماعی برای اشخاص حقیقی و حقوقی را عامل تسهیل و سرعت ارتباطات و سودآوری دانست.
استاندار یزد در ادامه ، استقرار و بهره برداری از فناوری اطلاعات و ارتباطات را عامل موثری در ایجاد سرعت عمل در زندگی اشخاص و نظارت و پایش امور مختلف عنوان کرد و نظارت بر عملکردها، سنجش صحت امور، پیشگیری از رخداد فساد و خطاها در سیستم، بهبود امور زندگی اجتماعی ، آسایش و ایجاد فرصت فراغت و فراهم شدن فرصت بهره گیری از کتب گوناگون و آیات الهی و کسب معنویت از مجالس روحانی و معنوی را از دیگر مزایای فراگیری آن دانست.
عالی ترین مقام اجرایی استان، فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکی از عوامل مهم در توسعه بازار کار به خصوص برای افراد تحصیلکرده ذکر کرد و خاطر نشان ساخت که گسترش فضای مجازی و شبکه های ارتباطی میتواند عامل موثری در بکارگیری تمامی تحصیلکردگان جویای کار در مراکز خدمات دهی به مردم باشد تا از یک طرف بیکاری آنها را حل کند و از طرف دیگر خدمترسانی به مردم را کامل نماید.
وی افزود: توسعه نرم افزارها، خلاقیتهای فکری و نوآوریها میتواند علوم و فنونی را تولید کند که از ارزش افزوده بسیار بالایی برخوردارند و جایگزین بسیاری از سخت افزارهایی می شوند که امروز با زحمات بسیاری از آنها کسب درآمد میکنیم و اینگونه است که عنوان میشود، دانایی بالاترین قدرت است و یا این شعر معروف سروده شده که
توانا بود هر که دانا بود
ز دانش دل پیر برنا بود
میرمحمدی در ادامه این جلسه عنوان داشت: حال که در عصر اطلاعات و ارتباطات هستیم و امور کشور، دانش محور شده و برای پیشرفت کار، مبانی علمی را مد نظر قرار داده ایم، نیازمان به فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار بیشتر از قبل شده و امیدواریم با تداوم تشکیل چنین جلساتی، بهره های وافری ببریم و یافته های خود از این محافل را در زندگی به کار گیریم.
وی افزود: گسترش روابط بین الملل و جهانی شدن یکی از ضرورتهای تجهیز ما به فناوری اطلاعات و ارتباطات است چرا که در دنیای امروز نمیتوان جدای از هم بود و می بینیم که مرزهای جغرافیایی در واقع رفته رفته کمرنگ میشوند و فضای جهانی حاکم میشود و در این فضای جهانی باید جایگاه مناسب خود را پیدا نموده و تثبیت کنیم چرا که اگر نتوانیم در این نظم جهانی جایگاه مطلوبی به دست آوریم، طبیعی است که در موضع انفعال قرار خواهیم گرفت . بنابراین مسئولیت خطیری به عهده همه مدیران اجرایی استان، اعم از خصوصی و دولتی است.
استاندار یزد، مدیریت را عامل تحول و تدبیر و پیشبرد امور دانست و مدیریتهای منسجم ، آگاه ،هم افزا و دارای باورهای عمیق به وظایف خود را عامل پیشرفت کشور و جبران عقب ماندگیها ذکر کرد.
وی افز.د: هنر مدیریت، بهره وری را افزایش میدهد و استفاده حداکثری از همه امکانات را فراهم کرده و همدلیها و هم افزاییها را زیاد میکند و عشق و علاقه به کار را تقویت می نماید و در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در واقع هنر مدیریت است که زمینه ها را فراهم میکند و کارها را سهل و آسان مینماید و ما این نیاز را روز به روز بیشتر احساس میکنیم تا در ارتباطات و مناسباتمان با جهان امروز که به تجهیزات پیشرفته ای نیز مجهز است، چگونه خود را آماده کنیم تا از قافله جهان عقب نمانیم.
میرمحمدی در ادامه، زیرساختها، پتانسیلها و قابلیتهای استان را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: امیدواریم که در استان یزد، بخش دولتی هم بتواند در ارتباط با خلاقیتهایی که در این بخش لازم است، همپای بخش خصوصی حرکت کند و پوشش فناوری اطلاعات را سراسری نماید و از این رهگذر بتوانیم نقش موثری نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح جهانی رقم بزنیم.
استاندار یزد، در ارتباط با پوششهای حمایتی دولت، در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید، این امر مورد توجه عمیق است و پشتیبانیهای خوبی را دولت در این رابطه پیش بینی کرده و میتوانیم از این حمایتها و پشتیبانیها در استان یزد استفاده کنیم.
وی با اشاره به جلسه صبح امروز خود با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مواردیکه امروز کلید خورد و معاون محترم وزیر نویدش را داد، ورود یزد به ابر ارتباطی است که به عنوان گام بزرگی در زمینه گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان تلقی می شود و از نقطه های قوت استان است وهمچنین استقرار دیتا سنتر و انجام کار روی اس دی آی به صورت سه بعدی در استان یزد نیز از مواردیست که امیدواریم هر چه زودترمحقق شود.
میرمحمدی ابراز امیدواری نمود تا از محل صندوق حمایت و شرکتهای دانش بنیان سهمی را برای استان یزد در نظر بگیرند و بخش خصوصی و دولتی استان در این زمینه هم تلا ش نموده و تا جاییکه امکان دارد از حمایتهای صندوق برخوردار شوند.
استاندار یزد در پایان خاطر نشان کرد: به یاری خدا و همت دوستان و با اجرای این طرح ها در استان، بتوانیم خدمات ارتباطی و اطلاعاتی را در اختیار همه مردم قرار دهیم و همه از این خدمات ارزشمند بهره مند شوند.


مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا