رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد در جمع اصحاب رسانه گفت: یکی از دغدغه های دولت و وزارت بهداشت این است که جامعه ای سالم داشته باشیم و این مهم تنها در صورت اجرای خودمراقبتی ایجاد می شود و در نهایت بسیاری از مشکلات نظام سلامت مرتفع می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد, دکتر محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تعریف سلامت گفت: سلامت به معنای رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است که خود مولفه های متعددی را شامل می شود .

وی با تاکید بر خودمراقبتی در آحاد جامعه خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که فرهنگ پیشگیری بهتر از درمان است در جامعه نهادینه شود و افراد به صورت تک تک به خودمراقبتی بپردازند، چرا که با اجرای این مهم بسیاری از مشکلات نظام سلامت مرتفع خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین از اجرای مهندسی شبکه سلامت به زودی در یزد خبرداد و افزود: ساماندهی نظام سلامت استان، سامان دهی بیمارستانها  و مراکز درمانی و همچنین کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم از مهمترین اولویت های دانشگاه متبوع است.

وی در ادامه از اجرای طرح تجمیع بیمه ها در استان خبرداد.

دکتر میرجلیلی با اشاره به وضعیت درمان استان گفت: استان یزد از لحاظ درمانی رتبه نخست کشور را دارد، به عبارتی؛ خدمات با کیفیت و هزینه مناسب  در کلینیک های ویژه به شهروندان یزدی و مراجعه کنندگان استانهای همجوار ارائه می شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا