مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد از آموزش مهارت به يك هزار و 440 نفر در روستاهاي استان در سال 92 خبر داد .

حبيب الله كارگر در اين باره اظهار كرد : در سالی که گذشت 242 هزار و 338 نفر – ساعت آموزش هاي فني و حرفه اي به روستائيان استان ارائه شد و تعداد يك هزار و 440 نفر از اين آموزش ها بهره برده اند .

وي با تأكيد بر نقش و فعاليت مراكز آموزش فني و حرفه اي در شهرستان هاي استان در ارائه هر چه بهتر آموزش ها به روستائيان ابراز كرد : 11 مركز آموزش فني و حرفه اي ، وظيفه ارائه آموزش به روستائيان را بر عهده داشتند كه از اين مراكز شهرستان ابركوه با آموزش 282 نفر و اشكذر با آموزش 265 روستايي بيشترين آمار را در اين بخش داشته اند .

كارگر خاطر نشان کرد: آموزش هاي روستايي بیشتر در پایگاه های آموزش روستایی و تحت نظارت مراکز فنی و حرفه ای شهرهاي ابركو ه ، زارچ ، بهاباد ، تفت ، ميبد ، اشكذر ، مهريز ، يزد ، خاتم ، بافق و اردكان ارائه شد  .

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان آموزش مهارت به روستائيان را در رشته هايي از قبيل رشته هاي طراحي و دوخت ، قاليبافي ، رايانه كار ، كارآفريني و رشته هاي كشاورزي ذكر كرد و افزود : اجرای این دوره ها  با هدف  اشتغال در روستاها ، ارتقاء مهارت روستائیان ، افزایش بهره وری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان انجام گرفته است .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا