شب گذشته اولین جلسه هم اندیشی همایش پیر غلامان امام حسین (ع) با حضور شهردار و اعضای کمیسیون فرهنگی وسرپرست هیئت های شهراردکان در محل سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد.

مهندس مروتی شهردار اردکان با اشاره به اهداف قیام عاشورا اظهار داشت: ادامه دهنده گان واقعی آن حضرت با پیروی از تعالیم آسمانی آن امام بزرگوارمی توانند سعادت دنیا و عقبی خود را به دست آورند.

وی با بیان اینکه دراین دنیا هیچ خدمتی والاتر و شیرین تر از خدمت به خاندان پیغمبر (ص)و  سیدالشهداء (ع) و 72 یار با وفایش نیست افزود: خادمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دردنیا ازقرب و منزلت ویژه ای نزد خدا برخوردارند و در آخرت نیزدر جوار صالحین و ابرار قرار خواهندگرفت.

شهردار اردکان تجلیل از پیرغلامان را وظیفه اصلی مسئولین فرهنگی شهردانست وگفت: امیدواریم با برگزاری این مراسم قدمی هرچند کوچک در راستای نام اباعبدالله ودستگاه امام حسین (ع) وهمچنین پیر غلامان آن حضرت برداریم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم باید در شان امام حسین (ع) و نوکران آن حضرت باشد افزود: هدف از برگزاری این مراسم احترام ویژه به نوکران و پیرغلامان اباعبدالله است و اجر و مزد اصلی این عزیزان را خود حضرت در آخرت خواهند داد.

محمد جواد شاکر رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهربه همایش سال گذشته اشاره کردو افزود: برگزاری مراسم سال گذشته کاربسیار خوب و پسندیده ای بود و امسال نیز این مراسم با تنوع بیشتری برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست، معرفی پیرغلامان توسط  سرپرست ها و اعضای هیئت ها ست و امیدواریم با پیشنهادات و انتقادات و همفکری و همدلی شما مجلس با شکوهی برگزار شود.

در ادامه نیز اعضای شورای شهر و دعوت شدگان به بحث وتبادل نظر درباره چگونگی معرفی پیرغلامان پرداختند.

 

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا