اولین همایش ونشست رؤسای دانشگاه علمی کاربردی استان یزد با مدیران صنایع اردکان به میزبانی مرکز علمی کاربردی اردکان برگزار شد.

در این همایش یک روزه که با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد دکتر "ابرقوئی"، فرماندار اردکان مهندس" کمالی"، رئیس شورای شهرستان " حجت الاسلام عطری"، جمعی از مدیران صنایع اردکان و رؤسای مراکز علمی کاربردی استان برگزار شد بر اهمیت دانشگاه علمی کاربردی و ارتباط جدائی ناپذیر این دانشگاه با صنعت تأکید شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدیزد "ناصر صدرا ابرقویی" در این همایش گفت: کشور ما  از پتاسیل های با ظریب هوشی بالایی برخوردار است که متاسفانه در اسارت آموزش های ترجمه ای قرار گرفته اند و این معضل و مشکل در صورتی حل خواهد شد که فکرها به سمت علمی و مهارتی کشیده شود .

وی با بیان اینکه کمترین میزان بیکاری متعلق به فارغ التحصیلان این دانشگاه است  افزود: فارغ التحصیلان در این دانشگاه مهارت های لازم جهت ورود به بازار اشتغال را فرا می گیرند و این در حالی است که در تمامی دانشگاه های علمی کاربردی آموزش به سمت مهارت هدایت می شود.

درصد بالایی آموخته های  دانشجویان در کشورهای توسعه یافته مهارتی است ولی در کشور ما بشتر دروس حفظی است و دانشجو بعد از مدتی آنرا فراموش کرده و حتی با آن علم نمی تواند مشغول به کاری شود.

"ابرقویی" با اظهار خشنودی از وجود صنایع مختلف در شهرستان اردکان و پیشرفت چشم گیر کیفی و کمی مرکز علمی کاربردی اردکان افزود: با همکاری و تعامل با صنایع می توان رشته هایی را در مراکز افزایش داد که دانشجو بعد از فارغ التحصیل شدن وارد محیط کار بشود همانطور که در حال حاضر مرکز علمی کاربردی اردکان با درایت رئیس این مرکز"دکتر عندلیب " به این مهم دست یافته است.

وی گفت: امیدواریم با آموزش های مهارتی مشکلات اقتصادی مردم را برطرف و مشکل بیکاری که از بزرگترین دغدغه های مقام معظم رهبری نیز می باشد حل کنیم.

ابرقویی یکی از مهمترین اولویت های این دانشگاه را بومی سازی دانشجویان دانست و افزود: هم اکنون 70 درصد دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی استان بومی هستند.
وی با اشاره به تفکیک جنسیتی در دانشگاه علمی کاربردی استان یزد خاطرنشان کرد: این اتفاق در این دانشگاه به راحتی انجام شد و هم‌اکنون نیز در دفترچه‌های کنکور برای هر رشته 2 کد وجود دارد که یکی مختص بانوان و دیگری مختص آقایان است.

 فرماندار اردکان نیز در این همایش  با معرفی علما و مبلغان دینی شهرستان اردکان، این شهرستان را مهد فرهنگ و دینداری معرفی و اعلام کرد: نام اردکان با نام علما و مراجع دینی بزرگی در طول تاریخ عجین شده است. 

" احمد کمالی" در ادامه شهرستان اردکان را شهری رو به توسعه و پیشرفت عنوان کرد و تصریح نمود: وجود کارخانجات عظیم چون شیشه شرکت صنعتی معدنی چادرملو ، مجتمع گندله سازی و فولاد ها و کارخانه های کاشی باعث شده است که در این شهرستان جوانی با معضل بیکاری ربوبرو نباشد .

وی همچنین اظهار کرد: از جاذبه های گردشگری این منطقه را می توان وجود بیش از 230 نوع آثار باستانی و دیدنی  ،کویر بکر و دشت سیاه کوه، شهرتاریخی عقدا ، بخش خرانق با آن بافت قدیمی اش نام برد و این شهرستان دروازه استان یزد و از قدیم الایام به یونان کوچک معروف است.

فرماندار اردکان سوغات ناب اردکان را محصولات کنجدی از جمله حلوا ارده و ارده نام برد و از تمام مسافران خواست که از این شهر باستانی دیدن به عمل آوردند .

در ادامه رئیس مرکز علمی کاربردی اردکان دکتر "عندلیب" ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در این همایش از همکاری بی شائبه رئیس واحد استانی و همچنینی مسئولان شهرستان به خصوص فرماندار و رئیس شورای شهرستان حجت الاسلام والمسلمین "عطری" که با حضور خود در این نشست با میزبانی این مرکز همکاری نمودن تشکر کرد. "دکتر عندلیب اردکانی"  ضمن تأکید بر برنامه ریزی های انجام شده در خصوص هفته پژوهش این مرکز افزود: با هماهنگی ها انجام شده هفته گذشته ارتباطات خوبی بین مدیران صنایع و مرکز علمی کاربردی اردکان ایجاد شده که این امر خود موجب تقویت پشتوانه و همراهی صنایع و پیشرفت هر چه بیشتر علمی بخشهای صنعتی شهرستان و نزدیک شدن به هدف علمی و عملی شدن صنایع  و بومی گزینی این شهرصنعتی خواهد شد.

   اساتید مراکز علمی کاربردی و دانشگاه جامع  استان یزد در یک سفر یک روزه به اردکان از کارخانجات شیشه ، کارخانه کاشی ایفا سرام ،مجتمع گندله سازی و کارخانه روغن کنجد میرثامن بازدید به عمل آوردند و با مدیران این بخش از صنایع شهرستان بحث و تبادل نظر نمودند. در خاتمه نیز با حضور در بهشت شهدای این شهرستان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان  با حضور در مرقد آیت الله خاتمی (ره) با خواندن فاتحه یاد و خاطره این عالم بزرگ و ربانی را زنده نگه داشتند .  

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا