شب گذشته اولین نشست خبری شهردار و اعضای شورای اردکان با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداری اردکان برگزار شد.

  در ابتدای جلسه  حجت السلام منصوری خواه از اصحاب رسانه به خاطر حضور در نشست مشترک خبری شهردار و اعضای شورای شهر تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: اطلاع رسانی دقیق و به موقع و روشن کردن اذهان مردم که وظیفه اصلی رسانه هاست بسیار مهم است و در پیشبرد اهداف هر نهاد و ارگانی نیز نقش بسزایی دارد.

وی افزود:با نقدها و پیشنهادات اصحاب رسانه است که مسئولین می توانند خدمات مطلوب تری به مردم ارائه دهند.

رئیس شورای شهر به جلسات متعدد شورای شهر اشاره کرد و گفت: اعضای شورای شهر، از همان روز اول هم پیمان شده اند که نهایت توان و تلاش خود را در جهت خدمت بهتر و مطلوب تر در همه زمینه ها شهری به کار گیرند.

در ادامه مهندس مروتی شهردار اردکان به اهم فعالیت انجام شده شهرداری طی 50 روز گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای زیر بنایی که دراین مدت انجام شد بحث تعریض رینگ شهری بود که خوشبختانه از 24متر به 32 تا36 افزایش یافت که انشالله این کار ثمره خوبی برای آینده شهر خواهد داشت.

شهردار اردکان یکی از مشکلات پیش روی شهر اردکان را پروژه فاضلاب شهری دانست و افزود: اجرای پروژه فاضلاب شهری باعث کندی آسفالت کوچه ها و معابرشده وبا اتمام این پروژه، کار آسفالت معابر در اسرع وقت شروع خواهد شد.

وی پروژه احداث بلوار غدیر را یکی دیگر از کارهای اساسی شهرداری عنوان کرد وگفت: با احداث بلوار غدیر که از مدرسه استقلال تا کارخانه سیدالشهداء ادامه پیدا خواهد کرد مشکل بخش مهمی از رینگ شهری غرب شهر حل خواهد شد.

وی افزود: تملک زمین های میدان امام حسین (ع)،تملک زمینهای باقیمانده خیابان شهید شابلی ،توسعه پارک سقا، شروع ادامه خیابان امام تا خیابان شهید بوستانی ازجمله فعالیتهای صورت گرفته شهرداری در این 50 روز است. 

مهندس مروتی درادامه به سوالات اصحاب رسانه درباره موضوعات مختلف شهری پاسخ داد.

شهردار اردکان در پاسخ به سوال مسئول وبلاگ اردکان من درباره کندی اجرای پروژه فاضلاب اردکان گفت:چون اعتبارات این پروژه وابسته به اعتبارات استانی بود سرعت قابل توجه ای نداشت ولی از زمستان سال گذشته قرارداد بیع متقابل بین شرکت آب و فاضلاب اردکان به نمایندگی از وزارت نیرو و شرکت چادرملو منعقد، و قرار شد در مدت 3سال این پروژه به بهربرداری برسد که خوشبختانه اجرای این پروژه با راه کارهای اندیشیده شده سرعت بیشتری به خود گرفته است.

وی درباره سرویس دهی ترمینال اردکان گفت: با توجه به قرار دادی که بین شهرداری و شرکت مینی بوس رانی بسته شده هر 20 دقیقه یک بار وسیله نقلیه مناسب از میدان بسیج به ترمینال در حال تردد است و دراین زمینه مشکلی وجود ندارد.

شهردار اردکان به مشکلات آسفالت مسکن مهر اشاره کرد و افزود:قرار بوددر هفته گذشته آسفالت مسکن مهرانجام شود که متاسفانه قرار داد پیمانکار آسفالت تمام شد وحاضرنشد ادامه کار دهد و انشالله ظرف چند روز آینده پیمانکار جدید مشخص خواهد شد و اولین جایی که آسفالت خواهد شد مسکن مهرخواهد بود و از وقفه ایجاد شده ازهمهشریان عزیز پوزش می طلبم.     

درادامه رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا مصوبات شورای شهر براساس برنامه مدونی خواهد بود یا نه؟ پاسخ داد:در جلسات شورا مقرر شد که کمیسیون های ششگانه شورا سند چشم انداز بلند مدت در زمینه های مختلف تهیه وتدوین کنند در ضمن اینکه برای کارهای ضروری وفوری نیز برنامه های کوتاه مدت تهیه خواهد شدکه انشالله با همکاری رسانه ها به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

وی درپاسخ به سوال مسئول نشریه کوثرکه چرامسئولین شهر همانطور که برای ورزش هزینه می کنند بودجه ای صرف نشریات واهالی فرهنگ  نمی کنند ؟  گفت:متصدی امر فرهنگ شهر شورای فرهنگ عمومی شهرستان است که متشکل از نهاد های مختلف فرهنگی است و متاسفانه شورای شهر عضو این شورا نیست ولی با توجه به دغدغه اعضای شورای شهر کارهای خوبی در کمیسیون فرهنگی شورا انجام شده وامیدواریم با همکاری با دیگر مسئولین وکارکارشناسی بتوانیم بخش از مشکلات این قشر جامعه را حل کنیم.

مهندس کمالی درپاسخ به سوالی درباره مشکلات زیست محیطی صنایع اردکان واقدامات شورا دراین مورد گفت: فلسفه تشکیل کمیسیون صنعت ومحیط زیست شورا به خاطر مسائل زیست محیطی وصنعت بوده ودر بدوکاراعضای شورا با حضور درگندله سازی ودیدار با مدیر این مجموعه به بررسی مشکلات ومعضلات زیست محیطی مجموعه های صنعتی پرداختند.

  وی با اشاره به اینکه 20درصد از فضاهای مجتمع های صنعتی باید به فضای سبز اختصاص داده شود افزود:امیدواریم با همکاری صنایع کمربند سبزی در شهر ایجاد شود که این خود باعث کاهش آلودگی هوای شهر خواهد شد.

محمد جوادشاکر درپاسخ به سوالی که چرا خانه شهروند در خمودگی قرار دارد اظهار داشت: این که خانه شهروند روبه تعطیلی وخمودگی قرار دارد صحیح نیست ومسئول آن درحال تدوین عملکرد شش ماهه خود است وانشالله در عید باستانی نوروز در خانه شهروند اتفاقات مبارک ومیمونی رخ خواهد داد.

درادامه نیز اعضای شورا به سوالات مطرح شده پاسخ دادند و خواستار تعامل بیشتر خبرنگاران و اصحاب رسانه با مجموعه شهرداری و شورا شدند.

درپایان هدایایی به رسم یادبود به سید علی کلاهدوزان پیشکسوت عرصه خبر و سرکارخانم خدایی تنها زن فعال عرصه خبر اهدا ءشد.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر رادکان

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا