همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) دخت خردسال حضرت امام حسین (ع) همایش خردسالان حسینی 17 آذر ماه 92 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد شهید صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

مصادف با پنجم صفر سالروز شهادت سه ساله امام حسین (ع) و شهادت حضرت رقیه همایش خردسالان حسینی همراه با تعزیه حضرت رقیه (س) ، سخنرانی و مداحی با حضور تعداد زیادی از خردسالان و خانواده آنها و جامعه دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم معنوی خردسالان و نونهالان حسینی به همراه والدین خود با مظلوم کربلا در مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش گریستند و به یاد رنج هایی که خاندان و فرزندان آن حضرت پس از شهادت ایشان کشیدند نوحه سرایی کردند.

در این مراسم تعزیه حضرت رقیه (س) توسط گروه تعزیه خوانی عاشورای حسینی محمود آباد یزد به اجرا در آمد و ابراهیمی مداح اهل بیت با برنامه های مداحی ، نوحه سرایی و سوگواری یاد و خاطره حضرت رقیه (س) را گرامی داشت.

حجه الاسلام دکتر کمال خواجه پور رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد یزد ادامه داد: این مراسم با هدف ترویج فرهنگ و معارف حسینی ، ذکر مصائب خاندان اهل بیت (ع) و بزرگداشت شهادت حضرت رقیه (س) برگزار شد.

وی با گرامیداشت ایام سوگواری حضرت رقیه (س) به استقامت و صبر این بانو اشاره کرد و خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم فرزندانمان را حسینی و با محبت امام حسین(ع) تربیت کنیم تا با رفتار و کردار حسینی و پذیرش الگوی حسینی ، مقاوم و استوار در برابر ناملایمت ها باشد.

خواجه پور رئیس هیات حضرت رقیه (س) واحد یزد نیز در ادامه در خصوص محبت اهل بیت (ع ) به ایراد سخنرانی پرداخت ، وی گفت : محبت طبق روایات ما دارای علائم و نشانه هایی است، از جمله اینکه عاشق همواره به فکر معشوق است ، از معشوق اطاعت می کند، برای او ایثار و از خودگذشتی دارد و عاشق حتی دوستان معشوق را دوست می دارد.

لازم به ذکر است این مراسم با همت دفتر فرهنگ اسلامی و همکاری هئیت حضرت رقیه و پایگاههای بسیج دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا