يك كارشناس صنايع غذايي در يزد گفت: میوه به در درمان اسهال، ناراحتی‌های گوارشی، تب، تقویت معده و روده، سوختگی و درمان خشکی پوست بسیار موثر است.

يك كارشناس صنايع غذايي در يزد گفت: میوه به در درمان اسهال، ناراحتی‌های گوارشی، تب، تقویت معده و روده، سوختگی و درمان خشکی پوست بسیار موثر است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد علي اكبركمالي اردكاني ادامه داد: میوه به دارای ویتامین ث، ویتامین‌های ب و مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، کلسیم، فسفر و فیبر می‌باشد. میوه به در درمان اسهال، ناراحتی‌های گوارشی، تب، تقویت معده و روده، سوختگی و درمان خشکی پوست بسیار موثر است.

وي با بيان اين كه این میوه فاقد چربی است افزود: میوه به دارای ترکیبی به نام پکتین که نوعی فیبر می‌باشد‌‌، پکتین در کاهش کلسترول خون و تنظیم قند خون بسیار موثر است از طرف ديگر پکتین مواد سمی را از داخل روده خارج می‌کند و به سلامت روده کمک کرده و از بیماری‌های جدی روده جلوگیری می‌کند.

كمالي با بيان اين كه  برای درمان اسهال و ناراحتی‌های گوارشی از پوره به استفاده کنید تصريح كرد:  پوره به در درمان اسهال بسیار موثر، معده و روده را تقویت و به درمان ناراحتی‌های گوارشی کمک می‌کند. برای تهیه پوره آن، به را پوست گرفته با مقدار کمی آب پخته تا کاملا له شود بعد از صافی رد کرده و به مصرف می‌رسانند.

كارشناس صنايع غذايي دانشگاه علوم پزشكي يزد خاطرنشان كرد: دانه‌های به یا به دانه نیز دارای خواص فراوانی هستند، دانه‌های به دارای لعابی هستند که برای درمان سرفه، درد گلو، گرفتگی صدا، خشکی پوست و لب، سوختگی پوست بسیار مفید است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا