مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با فرارسیدن فصول سرد سال بر لزوم صرفه جويي در مصرف گاز طبیعی در بخش های خانگی،تجاری و صنعتی تأکید نمود.

وی ضمن تشکر از همکاری مردم استان در مدیریت مصرف گاز طبیعی گفت: اقداماتی مانند نصب  پنجره های دو جداره با قاب استاندارد با کاهش20 درصدی مصرف گاز، به کارگیری عایق حرارتی در پوسته ساختمان شامل دیوارهای خارجی، سقف و کف با کاهش 30 درصدی، استفاده از پرده های ضخیم با کاهش 5 درصدی اتلاف گرما، استفاده از پوشاک مناسب در فصل سرما و تنظیم دمای اتاق در زمستان بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد با نصب دماسنج، می تواند در کاهش میزان مصرف گاز در فصول سرد سال و بالتبع کاهش مبلغ گاز بهاء بسیار موثر باشد.

علیرضا پیله ور درخصوص نحوه صرفه جویی در اماکنی که سیستم گرمایش مرکزی دارند؛ یادآور شد: نصب سیستم کنترل هوشمند موتورخانه باعث کاهش مصرف گاز به میزان 10 درصد در منازل و 30 درصد در مدارس، ادارات و ... گردیده و نصب شیرهای ترموستاتیک بر روی رادیاتورها موجب کاهش 20 درصدی گاز،  تنظیم و سرویس سیستم های گرمایشی به خصوص مشعل موتورخانه ها به صورت دوره ای منجر به کاهش 15 تا 20 درصدی گاز طبیعی شده، همچنین عایق کاری مخازن و لوله های سیستم گرمایش مرکزی و جلوگیری از نشت آب در رادیاتورها و خطوط لوله آب گرم باعث صرفه جویی در مصرف گاز می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در پایان از مسئولین ادارات استان نيز خواست ضمن نظارت بر رعايت دماي رفاه در سالن ها واتاق هاي ادارات تحت سرپرستی، همگام و همراه با اقشار مختلف مردم، در اين امر مهم مشاركت و ضمن كمك به پايداري شبكه گاز، زمينه بهره مندي ساير مناطق سردسير استان و كشور از اين نعمت الهي را فراهم سازند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا