ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر "امام جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه آمریکا و غرب فقط به دنبال تامین منافع خودشان هستند، گفت: آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی درخطبه‌های این هفته نماز جمعه ابرکوه باتبریک سالروز ولادت امام باقر(ع) به عموم مسلمانان به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد و اظهار کرد: این روز، روز اعتراض دانشجویان به حکومت آمریکائی شاه است که چرا شاه مملکت و کشور را ذلیلانه در اختیار آمریکا گذاشته است.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: رژیم غاصب پهلوی در پاسخ به این حرکت عزت خواهانه، دانشجویان را به خون کشید و سه دانشجو را به شهادت رساند وعده‌ای را زخمی کرد.

وی گفت: با کمال وقاحت دو روز بعد از این ماجرای دلخراش، نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران آمد و در همان دانشگاهی که به خون دانشجویان رنگین بود سخنرانی کرد و دکترای افتخاری حقوق دریافت کرد.

حسینی با تسلیت فرارسیدن پنجم ماه صفر روز شهادت حضرت رقیّه سلام الله علیها در سال 61 ه.ق در خرابه شام افزود: این دختر مکرّمه و سه ساله امام حسین علیه السلام، مادرش امّ اسحاق است و مورد عنایت وعلاقه خاص امام حسین علیه السلام قرار داشت.

امام جمعه ابرکوه همچنین با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام موسى کاظم علیه السلام به فرا رسیدن سال‌روز تشکیل شوراى عالى انقلاب فرهنگى به فرمان حضرت امام خمینى(ره) اشاره کرد وافزود: حضرت امام (ره) در پیام خود برضرورت تاسیس شورای انقلاب فرهنگى درکشور تاکید کردند و نگرانیشان را از اینکه مدیریت فرهنگی کشور در اختیار کارفرمایان بی فرهنگ باشد و در خدمت استعمارگران قرار گیرد ابراز کردند.

وی گفت: این همان چیزی است که دغدغه مقام معظم رهبرى هم در دانشگاه‌ها بوده و هست، گرچه شوراى عالى انقلاب فرهنگى تاکنون برنامه‌هائی تدوین و ارائه کرده ولی به نظر می‌رسد تا تحقق اهداف تعالی بخش و ارزش آفرین امام و مقام معظم رهبرى فاصله زیادی داریم.

حسینی اضافه کرد: آمریکا وغرب گرچه ازمدعیان حقوق بشرند و سازمان ملل متحد در دسامبر 1948 میلادی اعلامیه حقوق بشر را به تصویب رساند، اما خودشان از بارزترین چهره‌های ناقض حقوق بشرند.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: برای اینها حقوق بشر وقتی معنا دارد که حقوق و منافع  نامشروع خودشان تامین باشد، اگر جائی منافعشان در خطر باشد، هرچند باید صدها هزار نفر را فدای منافع خود کنند، حتی بنام حقوق بشر این کار را می‌کنند و به فرموده حضرت امام خمینی(ره) با شعار طرفداری از حقوق بشر و صلح و دوستی و طرفداری از توده‌های کارگر به جان جهانیان مظلوم افتاده و فساد و ترور و قتل و غارت را در صفحه گیتی روز‌افزون می‌کنند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا