اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با استاندار یزد دیدار کردند دراین دیدار دکتر میرجلیلی سرپرست دانشگاه ضمن معرفی اعضای هیئت رئیسه و حوزه ریاست دانشگاه، ازتصدی مهندس میرمحمدی در سمت استاندار یزد ابراز شادمانی کرده برای ایشان آرزوی موفقیت نموده

  اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با استاندار یزد دیدار کردند دراین دیدار دکتر میرجلیلی سرپرست دانشگاه ضمن معرفی اعضای هیئت رئیسه و حوزه ریاست دانشگاه، ازتصدی مهندس میرمحمدی در سمت استاندار یزد ابراز شادمانی کرده برای ایشان آرزوی موفقیت نموده سپس گزارشی از وضعیت کنونی دانشگاه و آمار واطلاعاتی از حوزه های مختلف آموزشی - پژوهشی و بهداشتی - درمانی دانشگاه، تعداد اعضای هیئت علمی، رشته های تحصیلی، دستیاران تخصصی و تحصیلات تکمیلی ارائه کرد و اعلام داشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اولین دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که اخیراً به تیپ 1ارتقاء یافته و قطب درمان ناباروری کشور است. این دانشگاه بزرگترین سازمان اداری استان است که متنوع ترین، گسترده ترین و فراگیرترین خدمات را به مردم استان و استانهای همجوار و جنوب شرق کشور ارائه می نماید و توانسته است اعتماد واقبال عمومی را جلب کرده به نحوی که دربرخی درمانگاهها تا 60 درصد مراجعین، افراد غیر بومی و از استانهای دیگر کشور می باشند.

دکتر میرجلیلی در ادامه پروژه های توسعه در دست اجراء را تشریح نمود  و حضور پررنگ و ثمر بخش خیرین سلامت را درتوسعه کمی ارائه خدمات و پیشرفت فیزیکی پروژه ها یاد آور شده اعلام نمود در حال حاضر پروژه های خون وسرطان – دیالیزو پیوند کلیه – کودکان و نوزادان به همت خیرین دردست احداث است که هر پروژه در قواره یک بیمارستان تخصصی است . دکتر میرجلیلی همچنین برای خیر گرانقدر شهرستان میبد شادروان میهن دوست که در هفته قبل به رحمت حق پیوست طلب مغفرت کرد .

دکتر لطفی معاون بهداشتی دانشگاه توسعه سلامت اجتماعی بارویکرد سبک زندگی سالم را ازمقوله های مهم دانست و تقاضا نمود در برنامه ریزی های استان مورد توجه واقع شود.

دکتر وفایی نسب معاون توسعه ومدیریت منابع نیز اهم مشکلات دانشگاهها را ناشی از کاهش اعتبارات نسبت به سالهای گذشته و بعضاً نسبت به سال 1384 دانست واعلام داشت امکان متوقف ماندن برخی پروژه ها به علت عدم تخصیص اعتبارات قابل پیش بینی است. حجه الاسلام زارع کمبود شدید خوابگاههای متاهلین  و مشکلات ازدواج دانشجویان را قابل توجه دانست و اظهار داشت مهمترین مشکل فراروی ازدواج دانشجویان بحث مسکن آنهاست.

در پایان مهندس میرمحمدی استاندار یزد ضمن خوشامد به حاضرین و تشکر ازحضور آنها اظهارداشت دانشگاههای علوم پزشکی چندین رسالت دشوار به عهده دارند: رسالت آموزشی که با طیف جوان مستعد، پرانرژی و رقابت طلب سروکار دارد که آموزش و هدایت آنها ظرافت خاصی می طلبد.

رسالت دیگر، موضوع درمان است که حیطه های وسیعی از تخصص های مختلف را در برمی گیرد و بدین لحاظ ما در سطح کشور جایگاه خوبی داشته و حتی کشورما در رتبه مناسب جهانی قراردارد وچندان نیازی به اعزام بیماران جهت درمان به خارج از کشور احساس نمی شود .

استان یزد درحوزه پزشکی دارای چهره های مشهوری است که در کشور شاخص و شهره هستند. در طیف اطبای یزدی افراد خیر و متدین بسیاری داریم که نگاه آنان به مقوله پزشکی، نگاه معنوی است نه مادی . ازوقت و زندگی شخصی خود جهت درمان و نجات بیماران هزینه می کنند.

رسالت دیگر دانشگاه بعد پژوهشی، تحقیقاتی است که با یک سئوال آغاز می شود و شما باید علل و چگونگی رفع علل را کشف کنید اگر علت ها معلوم نباشد پیشگیری میسر نیست .

اگر شیوع سرطانها، دیابت، بیماریهای ریوی و گوارشی ناشی از علل منطقه ای  باشد باید علل شناخته شده و مرتفع شود بعضا شرایط اقلیمی موجب بروز و ظهور بیماریهاست که خاص منطقه است. برای پیشگیری باید علاوه بر کشف علل، مشارکت مردمی را طلب کنیم  که آگاهی مردم ابزار خود را می طلبد، یک روابط عمومی قوی در امر اطلاع رسانی به مردم.

 در پژوهش ها هرچه تکرار و تعداد بیشترباشد نتایج قابل اعتماد تری حاصل می شود.

مهندس میرمحمدی در خصوص تسهیلات ازدواج دانشجویان ومسکن متاهلین جهت هرگونه همکاری اعلام آمادگی نمود و خوابگاه متاهلین رابنا به فضای مذهبی یزد یک ضرورت دانست. همچنین ایشان برای خیر فقید شهرستان میبد طلب غفران الهی نمود و گرامی داشت خیرین را موجب ترغیب سایرین دانست .

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا