ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر" امام جمعه ابرکوه گفت : اهداف  شهادت حضرت ابا عبدالحسین (ع) و72تن از یاران باوفای آن امام همام ازدستاورد قیام کربلا ، احیاء دین ، ترویج نماز ، گسترش معنویت و اجرائی شدن امر به معروف و نهی از منکر بود .

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی درخطبه های نماز جمعه این هفته که باحضور عزاداران امام حسین (ع) درمصلی شهدای محراب ابرکوه برگزار شد اظهار داشت : از همه هیاتها مراسم عزاداری امام حسین (ع) را با معرفت انجام دهید .

وی گفت : با مراسم عزاداری خود نشان دهید که عاشورا مکتب حماسه و ایمان و ایثار و آزادگی ، افتخار، کربلا مدرسه عشق به حق و حقانیت و عشق به خدا و معنویت است.

حسینی ادامه داد: عزت و سربلندی در پرتو ایثار و شهادت ، مبارزه در راه احیاء حق و عدالت ، تن ندادن به خواری و زبونی و ذلت و خفت ، چون معلم این مکتب در کربلا بود.

وی بابیان اینکه پیروان مکتب ولایت در این مدرسه عشق آموخته اند افزود: سلاح شهادت سلاحی شکست ناپذیر است و شهیدان راه خدا ، زندگان همیشه تاریخند هستند.

خطیب جمعه ابرکوه اضافه کرد: مکتب عاشورا این حقیقت را تابلو کرد که همیشه شمشیر پیروز نیست بلکه عمدتا خون بر شمشیر پیروز است و نباید در انتظار مرگ سیاه نشست .

وی به تاسی از امام حسین (ع) در برپائی نماز اول وقت درمیدان جنگ گفت : عزاداران  نماز ظهر عاشورا را فراموش نکنند و در برپائی نماز جماعت ظهر عاشورا این شعائر دینی حفظ کنند .

امام جمعه ابرکوه همچنین باتشکر از دانش آموزان ودانشجویان ومردم بخاطر شرکت در  مراسم سیزده آبان افزود: قیام ضد استکباری و ضد آمریکائی ملت ایران در متن وارثان نسل چهارم انقلاب هم ، همچنان سر زنده ، کوبنده ، پویا و قهر آمیز در این کشور ادامه دارد.

حسینی تصریح کرد: هزاران آفرین بر این ملت و جوانان و دانش آموزان که با حضور گسترده خود در مراسم راهپیمائی سیزده آبان  بار دیگر پرده تزویر و ریا را از چهره کریه آمریکائیان در سطح بین الملل برداشتند .

حسینی تاکید کرد: ملت جهان مانند ملت ایران به این نتیجه رسیده اند که سفارتخانه های آمریکا حتی در اروپا و کشورهای دوست و هم پیمانش هم لانه جاسوسی است و این دستاورد بین المللی 13 آبان است .

وی گفت : نسل جوان و انقلابی ما نشان دادند که عزم ملی همچنان در تقابل با کد خدای قبیله حیله و شیطان بزرگ ، قدرتمندانه پا برجاست و نیازی به مذاکره و گدائی در رابطه با این روباه مکاره و عقرب جراره را نداریم .

امام جمعه ابرکوه گفت: ما به حسب ارشادات مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت میکنیم و توصیه میکنیم که فریب لبخند های دیپلماتیک را نخورند و بدانند و مذاکره صرفا در موضع هسته ای است ولا غیر .

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا