8 مقاله دانشجویان ارشد  GIS  وRS  دانشگاه آزاد اسلامی یزد در بیستمین همایش و نمایشگاه ملی نقشه و اطلاعات مکانی ژئوماتیک 92 پذیرش و ارائه شد.

دکتر سید علی المدرسی مدیر گروه کارشناسی ارشد سنجش از دور وGIS دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اعلام این خبر گفت : همایش ژئوماتیک ، بزرگترین گردهمایی سالانه متخصصین علوم مکانی کشور برای تبادل دانش ، نقطه نظرات و تجربیات در این حوزه است و این همایش هر سال اردیبهشت ماه به همت سازمان نقشه برداری کشور برگزار می گردد و محفلی برای ارائه یافته های نو در عرصه تولید اطلاعات مکانی می باشد .

وی افزود : بیستمین همایش ژئوماتیک 92 ، پذیرای بیش از 350 عنوان مقاله از پژوهشگران و صاحب نظران در این حوزه بود و اعضای کمیته علمی که از اساتید برجسته دانشگاهی بودند در نهایت 244 مقاله را حائز امتیاز لازم جهت ارائه در همایش دانستندکه از این بین 90 عنوان مقاله به صورت شفاهی و 154 عنوان به صورت پوستری توسط پژوهشگران ارائه گردید ، همچنین تعداد 26 عنوان مقاله کاربردی و گزارش فنی دستگاه های اجرایی به صورت شفاهی و 32 عنوان نیز در قالب پوستری ، در این همایش ارائه شد .

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد : بحمد ا... در این همایش دانشجویان ارشد Gis و rs واحد یزد حضوری موفقیت آمیزداشته و با پذیرش و ارائه 8 مقاله توانستند بار دیگر برای این دانشگاه و استان افتخار آفرینی کنند.

وی عنوان مقاله های ارائه شده دانشجویان ارشد واحد یزد در همایش ژئوماتیک 92 را ، ارزیابی مراتع با استفاده از سیستم اطلاعات مکانیGIS (مطالعه موردی منطقه سگزی ) ، مقایسه میزان کارآیی دو روش ماشین بردار پشتیبان و حداکثر احتمال در تهیه نقشه کاربری اراضی با استفاده از تکنیک های سنجش از دور و سامانه اطلاعات مکانی ، تعیین مناطق پر خطر آتش سوزی با استفاده از مدل تلفیق خطی وزن دار، تعیین نرخ گسترش محدوده شهری با استفاده از تصاویر TM و ETM+ از طریق GIS ، ارزیابی ژئواکولوژیکی دشت فارسان جونقان با استفاده از سامانه اطلاعات مکانی ،بررسی کارایی مدلسازی پهنه بندی خطر زمین لغزش حوضه آبخیز گلستان و ... ذکر کرد . دکتر المدرسی خاطر نشان کرد : همایش ژئوماتیک فرصتی برای صاحبنظران عرصه نقشه برداری در جهت تبادل اندیشه و به اشتراک گذاری دانش است و امید است روند روبه رشد علمی در این همایش ، موجب تبیین علوم نقشه برداری در جامعه و توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا