امام جمعه شهرستان بهاباد گفت: امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) بازوی ولایت و رهبری در کمک به محرومین و نیازمندان هستند.

امام جمعه شهرستان بهاباد گفت: امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) بازوی ولایت و رهبری در کمک به محرومین و نیازمندان هستند.

به گزارش روابط عمومي کميته امداد امام خميني(ره)استان يزد، "حجت الاسلام والمسلمین دهقانی" در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد به ضرورت حمایت و رسیدگی به نیازمندان جامعه توسط امدادگران این نهاد تأکید کرد و افزود: این نهاد مقدس مردمی باید تقویت شود تا امکانات و منابع بیشتری را برای خدمت رسانی بهتر به محرومین فراهم نماید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است، افزود: امام خمینی(ره) در اوایل پیروزی انقلاب با دستور تأسیس کمیته امداد فرهنگ فقرزدایی و عدالت اجتماعی را در کشور گسترش داد.

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی بیان داشت: کمیته امداد شهرستان بهاباد، اولین دستگاه خدمتگزاری است که انصافا تلاش های زیادی در راستای توانمندسازی و خودکفایی خانواده های محروم داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد هم در این دیدار با بیان اینکه امروزه باید خدمات براساس نیاز نیازمندان به خانواده ها ارائه گردد گفت: از جمله سیاست های این نهاد ارائه خدمات به صورت تک خدمتی و چند خدمتی است.

محمد اکبری اضافه کرد: خدمات و رسالت کمیته امداد در دهه چهارم در توانمندسازی خانواده های تحت پوشش در حوزه سلامت، فرهنگی و اشتغال افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 320 خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد خودکفا شدند.

اکبری پرداخت وام‌های قرض الحسنه اشتغال با همکاری بانک‌های عامل را از دیگر خدمات این نهاد در ارائه تسهیلات به خانوارهای تحت پوشش عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 2068 مورد وام قرض الحسنه بانکی با هزینه ای بالغ بر 81 میلیارد و 564 میلیون ریال برای ایجاد مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا