اینده مردم تهران در نطق میان دستور خود ضمن انتقاد از سکوت دستگاه قضایی نسبت به موضوع مرگ یک وبلاگ نویس در زندان گفت: بجای برخورد با رسانه ها و وبلاگ نویس ها به سراغ مسئولان فاسد و یا متهم به فساد بروید/ دولت های خارجی در این باره غوغا به پا کردند چرا وزارت خارجه و دستگاه قضایی در این خصوص توضیح نمی دهند، مرگی اتفاق افتاده و باید توضیح داده شود

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

اظهارات احمد توکلی درباره مرگ ستار بهشتی (وبلاگ نویس )

نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود ضمن انتقاد از سکوت دستگاه قضایی نسبت به موضوع مرگ یک وبلاگ نویس در زندان گفت: بجای برخورد با رسانه ها و وبلاگ نویس ها به سراغ مسئولان فاسد و یا متهم به فساد بروید.

وی ادامه داد: دولت های خارجی در این باره غوغا به پا کردند چرا وزارت خارجه و دستگاه قضایی در این خصوص توضیح نمی دهند، مرگی اتفاق افتاده و باید توضیح داده شود.

  

به گزارش مهر، احمد توکلی، نماینده مردم تهران امروز یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق خود با انتقاد از افزایش تورم و وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: ارزش پول ملی ما در مقابل کالاهای خارجی کمتر از نصف شده است و این به دلیل طولانی بودن دوره بحران ارزی و افزایش پرنوسان نرخ ارز است که به بی اعتمادی نسبت به مسئولان پولی و اعتباری کشیده شده است.

 

وی در ادامه افزود: ریسک و نااطمینانی ناشی از طولانی شدن این مدت بالا رفته و به وضعیت تولید به شدت آسیب زده است و از سرمایه گذاری جلوگیری کرده است.

 

توکلی تصریح کرد: قدرت خرید مردم به دلیل اجرای ناشیانه هدفمندی یارانه ها و بازار ارز به شدت آسیب دیده است و این نکته را در گزارش خصوصی خدمت به نمایندگان دادم که شوک های اقتصادی با وقفه ظاهر می شوند و در ماه های آینده وضعیت مناسبی نخواهیم داشت.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اخراج های ناشی از رکود تولید و طلبکار بودن کارگران از بنگاه های تولیدی و حذف اضافه کاری از بودجه دولت برای کارمندان و کاهش بودجه عمرانی به 16.2 درصد در 5 ماهه اول سال باعث می شود قدرت خرید اسمی حقوق بگیران پایین بیاید و تورم به شدت بالا برود.

 

رئیس سابق مرکزی پژوهش های مجلس در ادامه نطق خود اظهار داشت: راه حل ها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور سیاست تثبیت اقتصادی دولت است که سیاست درستی است، اما باید تمهیداتی را داشته باشد.

 

وی همچنین دو نرخی بودن ارز را مناسب ندانست و گفت: دلایل توجیهی برای این موضوع قابل قبول نیست.

 

توکلی همچنین با اشاره به مرگ یک وبلاگ نویس به نام ستار بهشتی که به دلیل اهانت به برخی مسئولان و درج فراخوان در وبلاگ خود زندانی شده و در زندان فوت کرده است، گفت: این اتفاق باعث شده است که رسانه‌های خارجی در روزهای اخیر موضع گیری هایی را در این خصوص داشته باشند .

 

وی ادامه داد: دولت های خارجی در این باره غوغا به پا کردند چرا وزارت خارجه و دستگاه قضایی در این خصوص توضیح نمی دهند، مرگی اتفاق افتاده و باید توضیح داده شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قوه قضائیه باید با مقصران این امر برخورد کند، بیان کرد: توصیه می کنم اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجه این موضوع را پیگیری کنند و گزارش آن را بدهند.

 

وی با بیان اینکه باید سعه صدرمان را افزایش دهیم، به رفتار حضرت علی (ع) با خوارج اشاره کرد.

 

رئیس سابق مرکزی پژوهش های مجلس با بیان اینکه فراخوان یک وبلاگ نویس چقدر می تواند تاثیر داشته باشد، ادامه داد: چرا با اینگونه اقدامات برای نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه ایجاد کرده و آبروی شهدا را می برید.

 

توکلی گفت: توصیه می کنم بجای سخت گیری به وبلاگ نویسان به دنبال مسئولان و صاحب منصبان فاسد و متهم به فساد باشید که اینگونه بلاها را به سر مردم می آورند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا