عربستان سعودی هشدار داده در صورتی که ایران «به ورود خود به حریم هوایی و آب های اطراف میدان های نفتی این کشور در خلیج فارس ادامه دهد»، دست به انتقام گیری خواهد زد

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

عربستان: تجاوز ایران را تلافی می کنیم!

با گذشت سه روز از انتشار خبر شلیک جنگنده های ایرانی به یک پهپاد آمریکایی بر فراز خلیج فارس، اخبار و شایعات در این رابطه همچنان از گوشه و کنار به گوش می رسد. در آخرین مورد، عربستان سعودی با اتخاذ لحنی تهدیدآمیز، نسبت به تکرار این گونه حوادث به ایران هشدار داده است.

 

عربستان سعودی هشدار داده در صورتی که ایران «به ورود خود به حریم هوایی و آب های اطراف میدان های نفتی این کشور در خلیج فارس ادامه دهد»، دست به انتقام گیری خواهد زد.

 

سایت عربی «زاویه» ضمن انتشار این خبر به نقل از خبرگزاری کویت می نویسد «عبدالله المعلم»، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل با نوشتن نامه ای به «بان کی مون»، دبیر کل این سازمان، مدعی تجاوز ایران به حریم تأسیسات نفتی دریایی این کشور شده است.

 

بر اساس این گزارش، در نامه معلم آمده است: «دولت عربستان سعودی حق خود برای انجام هرگونه اقدام مناسب جهت محافظت از آب ها و تأسیسات نفتی خود را محفوظ دانسته و مسئولیت کامل همه پیامدهای احتمالی را متوجه مقامات ایرانی می داند».

 

مقامات عربستانی در این نامه مدعی شده اند در ماه ژوئیه، یک هلیکوپتر ایرانی چندین بار بر قرار مناطق نفتی «حسبه» پرواز کرده و در یک مورد دیگر نیز دو قایق نظامی ایران، با نفوذ به آب های عربستان سعودی، یک شناور متعلق به شرکت نفتی «آرامکو» که در میدان نفتی «عربستان» مشغول به کار بوده، متوقف کرده اند.

 

المعلم گفته وزارت خارجه عربستان سعودی نامه ای نیز برای وزارت خارجه ایران ارسال و درخواست کرده چنین وقایعی دیگر تکرار نشود.

 

به گزارش تابناک،هرچند گزارش خبرگزاری کویت هنوز از سوی وزارت خارجه ایران و عربستان به طور رسمی تأیید نشده، اما این گزارش دقیقاً در زمانی مطرح می شود که بحث ها درباره شلیک جنگنده های ایرانی به یک پهپاد آمریکایی در منطقه خلیج فارس بالا گرفته است.

 

در این ماجرا، هرچند مقامات ایرانی تأکید کرده اند که پهپاد مذکور وارد آب های سرزمینی ایران شده و به همین دلیل مورد تعقیب قرار گرفته، مقامات وزارت دفاع آمریکا همچنان مدعی هستند واقعه مذکور بر فراز آب های بین المللی رخ داده است.

 

به این ترتیب و با توجه به تحرکات اخیر ایالات متحده و انگلیس در منطقه خلیج فارس، می تواند مجموعه این روندها را به عنوان تلاشی از سوی غرب به منظور گشایش جبهه جدیدی از فشار بر ایران ارزیابی کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا